איך לבחור עורך דין משפחה?

קרה ונדרשתם לפנות לעורך דין לענייני משפחה, איך לבחור עורך דין משפחה הנכון ביותר עבורכם?

במה עוסק עורך דין לענייני משפחה?

לפני הכל, בואו נבין מהם תחומי העיסוק של עורך דין משפחה. תחום דיני ה משפחה פחות מוכר בקרב הציבור הרחב, בין אם בשל מורכבותו ובין אם בשל חוסר היכרות עם התחום. להלן יפורטו הנושאים המרכזיים בהם עוסק עורך דין לענייני משפחה.

>> צוואות וירושות – אחד מתחומי הליבה של דיני משפחה, הוא תחום הצוואות והירושות. תחום זה כולל עריכת צוואה לבקשת הלקוח, הגשת התנגדות לצוואה או לצו ירושה, ייצוג בבית המשפט בבקשה לקיום צוואה או צו ירושה ועוד.

>> ענייני נישואין וגירושין – מדובר באחד הנושאים המורכבים בתחום דיני המשפחה, משום שבישראל אין הפרדה בין הדין הדתי לדין המדינה בענייני נישואין וגירושין, ולפיכך התהליכים יכולים להתנהל במספר מישורים. כך למשל, תביעת גירושין מתנהלת בבית הדין הרבני ותביעת חלוקת רכוש או משמורת ילדים יכולה להתנהל בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. אי לכך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין שמתמחה בענייני המשפחה ומכיר היטב את התחום ושיוכל לתת שירות מקצועי ואיכותי.

>> גישור בתחום המשפחה – גישור משפחתי, הינו הליך הידברות שנועד לסיים את הסכסוך ללא מאבק משפטי. עורכי דין רבים בתחום המשפחה עוסקים בין היתר גם בגישור. כיום יותר ויותר זוגות פונים לעורך דין משפחה כדי להגיע להסכם מחוץ לכתלי בית המשפט ובכך להימנע מהוצאות גדולות יותר ולהפוך את תהליך הגירושין לטראומתי פחות עבור הילדים.

>> ענייני משמורת ומזונות – הרבה פעמים תביעת גירושין מלווה בתביעות נוספות, כגון תביעת משמורת על ילדים ושיעור דמי מזונות. עו"ד משפחה מיומן יוכל לייצג נאמנה את בני הזוג בהליכים כה מורכבים ורגישים ואף להביא לכדי הסכם משמורת ומזונות.

>> הסכמי ממון – הסכם ממון הוא הסכם שנועד להסדיר את הזכויות והחובות של בני הזוג בנוגע לרכוש המשותף שלהם. כדי לעשות זאת בצורה מיטבית כדאי לפנות לעו"ד לענייני משפחה.

>> ענייני אפוטרופסות – ניתן להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס במקרים של קטין מתחת לגיל 18 ללא הורים, כאשר מדובר באדם שאינו כשיר לקבל החלטות, כאשר מדובר באדם או קשיש עם ליקויים ובעל צרכים מיוחדים ועוד. בעניין כה רגיש, כדאי לפנות לעורך דין משפחה מנוסה ומיומן שעוסק בתחום בהצלחה.

>> ענייני אימוץ ופונדקאות – ניהול כל אחד מההליכים הללו מחייב אתכם לפנות לעו"ד משפחה, אשר יוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך, לייעץ לכם ולעזור לכם להוציא לפועל הליכי אימוץ/ פונדקאות.

דרכים לבחירת עורך דין מתאים

אז מילה אחרונה בנושא של איך לבחור עורך דין משפחה. רוב האנשים יפנו לעורך דין משפחה על סמך המלצתם של המכרים או החברים אשר שכרו בעבר את שירותיו של עורך הדין ונשארו מרוצים. בכל מקרה, כדאי לעשות סקר שוק להיפגש עם עורך הדין, להתרשם ולהשוות ידע, בקיאות, רצינות, מומחיות ועוד. דרך נוספת למצוא עורך דין היא באמצעות פניה לרשתות חברתיות ו/או פורומים באינטרנט ולבקש המלצות של הגולשים על עורך דין מומלץ לענייני משפחה . הנושאים בהם דן עורך הדין באתר האינטרנט שלו יכולים גם הם לשפוך אור על תחומי ההתמחות שלו, על התחומים בהם הוא עוסק ועל רמת ההתמקצעות שלו בנושאים הספציפיים שאתם מחפשים. מאמרים איכותיים בתחום המשפחה מעידים על רמת הבקיאות, הניסיון וההתמחות של אותו עו"ד משפחה. הדרך הטובה ביותר להתרשם מעורך דין, היא באמצעות פגישה אישית בה תחושו אם יש חיבור ואמון ביניכם. אתם הולכים לצעוד כברת דרך ביחד ולכן מידת האינטרקציה ביניכם חשובה מאוד להצלחת התהליך.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: