חריגות בניה

לצורך בניית נכס נדל"ן/מקרקעין ו/או תוספת בניה לנכס כאמור, ראשית יש לקבל היתר לבנייה מאת הועדה המקומית לתכנון ובניה בה ממוקם המגרש או נכס הנדל"ן המדובר.

הגדרת חריגת בניה

בניה ללא קבלת היתר כדין או בניה בסטייה מהיתר שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה, תחשב כחריגת בניה.

חריגת בניה יכולה להתבטא במספר רב של אופנים, בין היתר כתוספת מבנית לקיים ללא קבלת היתר כדין, בחריגה מקווי הבניין שהוגדרו בהתאם לתוכנית החלה על המקרקעין או באופן מיקום הבנוי שלא בהתאם להגדרת התוכנית החלה על המקרקעין, כגון מיקום חניה לא בהתאם לתוכנית ועוד.

ההשלכות של חריגת בניה

ביצוע חריגת בניה הינה הפרה של חוקי התכנון והבניה ומהווה הפרה של זכויות הבניה המותרות על הקרקע, כמו כן, מדובר בעבירה פלילית ברת ענישה בהתאם לחוק התכנון והבניה ותקנותיו.

כנגד מבצע חריגת הבניה יכול ויוגש כתב אישום והוא חשוף לנקיטת הליכים כנגדו, כגון צווי הריסה וכיוצ"ב.

הכשרת חריגות בניה

במקרים מסוימים ניתן יהיה להכשיר את חריגת בניה בדיעבד, היינו לקבל היתר בדיעבד לתוספת הבניה אשר בוצעה ללא היתר, אך לעיתים תידרש הריסת חריגת הבניה והתאמת הבנוי להיתר המקורי שניתן.

חשוב לדעת, כי הכשרת חריגת בניה נדרשת לא רק במקרה בו מבקשים לבצע עסקה בנכס, אלא לעיתים אף במקרה בו מבקשים שהנכס ישמש כבטוחה לביצוע עסקה אחרת שתגובה ברישום משכנתא על נכס הנדל"ן.

כיצד להימנע מרכישת דירה עם חריגות בניה

כאשר מתעניינים לגבי רכישת נכס נדל"ן, ראשית יש לשאול את המוכר אם ידוע לו על חריגות בניה בנכס – בין שבוצעו על ידו ובין שקיימות אף לפני שהנכס עבר לחזקתו. כמו כן, יש להתייחס בהתאם לכך בהסכם המכר, אך בשום אופן אין להסתפק רק בכך.

עורך דין המטפל מטעמכם בעסקת הנדל"ן, בהנחה שהינו מתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין, וכחלק בלתי נפרד מטיפולו, יידרש לבחון אם יש חשד, כי בנכס קיימת חריגת בניה. כחלק מהאפשרויות הקיימות, יהיה עליו לבחון את אופן הרישום של הנכס בלשכת רישום המקרקעין, אך בשום אופן אין להסתפק רק בכך וחשוב לדעת, כי עורך הדין המייצג אתכם מחויב בהתאם לפסיקת בתי המשפט בישראל בעניין זה, לבצע בדיקה של תיק הבניין של נכס הנדל"ן, לבחון האם יש היתר בניה לנכס הנרכש ולבחון האם עולה חשד שיש חריגת בניה הקשורה לנכס. (להרחבה בנוגע מתי ואיך לבחור עורך דין נדל"ן הנכם מוזמנים לעיין במאמר טיפים לבחירת עורך דין נדל"ן ומקרקעין).

ככל וקיים חשד כי קיימת חריגת בניה והרוכש מעוניין לבחון את אופי החריגה יותר לעומק ומה נידרש על מנת להסדיר את חריגת הבניה, רשאי הרוכש להסתייע בשירותיו של אדריכל ו/או שמאי מקרקעין.

עורך דין מקרקעין און איל ינקו, בעל ניסיון רב בייצוג בעסקאות מקרקעין סבוכות, זמין עבורכם לכל פנייה ושאלה בנוגע לחריגות בנייה בנכס נדל"ן אותו אתם מתכוונים למכור או לרכוש וכן בנוגע להסדרת חריגת הבנייה.

לקבלת מידע נוסף בנוגע לרכישת דירה יד שניה והבדיקות הנדרשות על ידי עורך דין נדל"ן בטרם ביצוע רכישת דירה יד שניה הנכם מוזמנים לעיין במאמר רכישת דירה יד שניה.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: