עו"ד הסכם ממון

הסכם ממון הוא חוזה משפטי מחייב הנערך בכתב בין בני זוג הבוחרים להתחתן או לחיות ביחד ולנהל משק בית משותף כידועים בציבור. הסכם ממון נועד להסדיר את ענייני הרכוש בין בני הזוג, בהתאם לרצון הפרטי והאישי של כל אחד מהם, לכן ההסכם מהווה מעין תעודת ביטוח לרכוש של כל אחד מבני הזוג.

כאשר בני זוג באים בברית הנישואין (ברבנות או בנישואין אזרחיים) או מחליטים לחיות כידועים בציבור, הם אינם חושבים על פרידה העלולה לגרום למחלוקות קשות במגוון נושאים, ובעיקר בענייני רכוש. לכן, בדיוק כפי שרוכשים ביטוח חיים ופוליסות ביטוח אחרות (רכב, דירה וכדומה), כך חשוב להתכונן ליום סגריר ולהיערך נכון מבחינה פיננסית במידה ונפרדים. חשוב לזכור, כי הסטטיסטיקה בארץ מוכיחה כי שיעור מקרי הגירושין הולך וגדל עם השנים, וכיום אחד מכל שלושה זוגות נשואים בארץ מתגרש. לכן, חשוב לפנות לשירותיו של עו"ד הסכם ממון מקצועי ומנוסה, שיערוך עבורכם הסכם המגן על הזכויות ברכוש באופן הוגן ושומר על האינטרסים של כל אחד מבני הזוג.

מה זה בעצם עו"ד הסכם ממון?    

עורך דין הסכם ממון און איל ינקו בעל ניסיון עשיר וידע נרחב בדיני משפחה והסכמי ממון. עו"ד הסכם ממון מנסח את ההסכם בין בני הזוג באופן ברור ונהיר לשני הצדדים ובהתאם לחוקים המחייבים במדינת ישראל. הסכם ממון ניתן לערוך לפני הנישואין, במהלך חיי הנישואין או כהסכם משפטי בין זוגות ידועים בציבור. ניסיונו של עורך הדין חשוב וקריטי לעריכת הסכם משפטי המנוסח היטב והמשרת את האינטרסים של כל אחד מבני הזוג.

חשוב לציין, כי לכל זוג יש לנסח הסכם ממון שונה, ועל כן מומלץ שלא להסתפק בנוסח סטנדרטי של הסכמי ממון. כך, יש להתחשב באילוצים שונים ומגוונים ובצרכים הייחודיים של בני הזוג הספציפיים. חשוב להדגיש, כי עו"ד הסכם ממון חייב להתמחות בתחומים מקבילים וחופפים לנושא, כדוגמת מיסוי, מקרקעין, חיסכון פנסיוני, עסקים, מוניטין ועוד.

מה זה הסכם ממון ולמי הוא מיועד?

עד לפני מספר שנים רק עשירים ואנשי עסקים נהגו לערוך הסכמי ממון. כיום, זוגות רבים לפני או לאחר הנישואין פונים לעורך דין מקצועי בכדי לערוך הסכם ממון. חשוב לזכור, כי בעקבות תוחלת החיים ההולכת ומתארכת, ישנם זוגות רבים המחליטים על פרידה בגיל מאוחר,  זאת לאחר שבמהלך חייהם המשותפים הם צוברים רכוש רב כמו דירה, רכב אחד או יותר, חסכונות ועוד.

כדאי לדעת שלמרות מורכבות הנושא, בעיקר ברמה הרגשית, חשוב לכל הזוגות, בין אם הם נשואים ובין אם הם מוכרים כידועים בציבור, לערוך הסכם ממון בעזרת עורך דין הסכם ממון מנוסה. הסכם ממון מונע מחלוקות עתידיות במידה ובני הזוג יחליטו באחד הימים לסיים את הקשר ולהיפרד. כמו כן, למסמך הסכם ממון יש חשיבות להגן על רכוש שכל אחד מבני הזוג צבר לפני הנישואין, למשל זכויות בדירה שנרכשה על ידי אחד מבני הזוג לפני הנישואין. ההסכם חשוב גם כדי להגן על צד אחד מפני חובות שבן הזוג האחר צבר טרם הנישואין.

מה החשיבות של הסכם ממון?

להסכם ממון חשיבות רבה ליום סגריר, אם בני הזוג יחליטו להיפרד. ההסכם נועד להגן על כל אחד מבני הזוג ולשמור על האינטרסים שלהם. כאשר עורכים את ההסכם בתחילת הקשר בעזרת עורך דין הסכם ממון, כאשר הזוגיות יציבה ובני הזוג מאוהבים, קל יותר לנסח את ההסכם, וכך ניתן להימנע ממחלוקות קשות ומסכסוכים משפטיים ארוכים, מתישים ויקרים כאשר נפרדים.

הסכם ממון כולל היבטי מיסוי ותכנון סוגיות מס שונות, הוא מאפשר להגן על ההון מפני נושים, מספק פתרונות יצירתיים והגנה משפטית חשובה על רכוש שנצבר לפני הנישואין ועוד. כמו כן, ההסכם יוצר ודאות בנושאים כלכליים שיתופיים בין בני הזוג.

מהן הבעיות העלולות להיווצר בגלל הסכמי ממון?

חתימה על הסכם ממון עלולה לגרום מתח אצל אחד מבני הזוג, בעיקר במקרים בהם הצד האחר מגיע עם רכוש רב לפני הנישואין. העיסוק בנושא פרידה וחלוקת רכוש טרם או לאחר הנישואין עלול לגרום למתח בין בני הזוג ולתחושת קיפוח של אחד הצדדים, לכן חשוב לערוך את ההסכם אצל עו"ד המתמחה בהסכם ממון – און איל ינקו המנוסה המעניק גם תמיכה נפשית והסברים מדוע כדאי לחתום על ההסכם וכיצד כל אחד מבני הזוג מרוויח מכך.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: