בקשה לחייב מוגבל באמצעים

בקשה לחייב מוגבל באמצעים – כל הפרטים!

אחד התהליכים הבלעדיים שהוצאה לפועל יכולה לבצע עבור חייב שלא מסוגל לשלם את החובות שלו, הוא הליך של בקשה לחייב מוגבל באמצעים. ההליך הזה יכול להתבצע בעקבות בקשה של החייב, של הזוכה או של ההוצאה לפועל עצמה.

מי יכול להיות חייב מוגבל באמצעים?

הוצאה לפועל זכאית להכריז על חייב כעל מוגבל באמצעים אם הוא הגיש בקשה לפריסת חובותיו לתקופה של מעל שנתיים – אם סכום החוב הוא עד 20,000 ₪, מעל לשלש שנים – אם סכום החוב הוא בין 20,000 ל-100,000 ₪, ומעל לארבע שנים – אם סכום החוב הוא מעל 100,000 ₪. הבקשה תבוצע רק אם החייב הציג הצהרה וכתב של ויתור על סודיות.

בקשה לחייב מוגבל באמצעים – מהן ההגבלות?

חייב מוגבל באמצעים עשוי להיות מוגבל בהגבלות שונות, על מנת להבטיח את הפירעון של החובות שלו. ההגבלות יכולות להיות, למשל, צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד החייב; הגבלה בנקאית כלקוח מוגבל מיוחד; הגבלה על שימוש בכרטיסי אשראי; ועוד. בנוסף, חייב מוגבל באמצעים יהיה רשום כמוגבל באמצעים במרשם של חייבים מוגבלים באמצעים. כל אדם שיציג בפני לשכת ההוצאה לפועל את תעודת הזהות של החייב, יוכל לקבל את המידע על היותו חייב מוגבל באמצעים.

איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

אדם שהגיש בקשה לחייב מוגבל באמצעים, ואשר במקביל פתוחים כנגדו מספר תיקים בהוצאה לפועל, לשכת ההוצאה לפועל תיתן עבורו הוראה לביצוע של איחוד תיקים. במסגרת התהליך, צווים שהוצאו נגד החייב לפני שהוכרז כמוגבל באמצעים, אך עדיין לא בוצעו, כמו צו הבאה, צו מאסר וכדומה, יבוצעו רק במסגרת של צו האיחוד על התיקים.

החזר החובות

לאחר בקשה לחייב מוגבל באמצעים, לשכת ההוצאה לפועל תבצע בדיקה של יכולת ההחזר של החייב, ועל פי הבדיקה, תקבע גם את הסדר התשלומים בפועל של החייב. בדיקת היכולות יכולה, על פי בקשת החייב, להיעשות במסגרת של חקירה פומבית, כך שניתן יהיה להוכיח באופן ברור כי החייב אכן מוגבל באמצעים ואינו יכול לשלם את חובותיו באופן הראשוני שנקבע.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: