העברה ללא תמורה

עסקת מתנה – כל מה שרציתם לדעת על העברה ללא תמורה!

עסקה של העברה ללא תמורה של דירה היא עסקה חשובה ומשמעותית, ויש לה השלכות רבות, בנושאים כגון מיסוי ועוד. כאשר מעוניינים לבצע עסקת מתנה, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין, על מנת להבין את כל ההיבטים וההשלכות של עסקה כזו.

מהי העברה ללא תמורה?

על פי חוק, ההגדרה של עסקת מתנה של דירה היא הקנייה של נדל"ן כלשהו ללא קבלת תמורה. על מנת שהעסקה תיקרא עסקת מתנה היא חייבת אכן להיות העברה ללא תמורה וככל וישנה תמורה, אפילו קטנה מאד, היא תחשב מבחינת חוק מיסוי מקרקעין כעסקת מתנה ולא יחולו על העסקה הטבות המיסוי השונות. הפעולה המשפטית של העברה ללא תמורה היא שכיחה יחסית בין בני משפחה, והיא מבוצעת לעיתים קרובות.

שיקולים של עסקת מתנה

להעברה ללא תמורה יכולות להיות תכליות שונות, ושיקולים שונים מנחים את נותן המתנה בבואו לבצע עסקת מתנה. נדון כאן במספר שיקולים, אך נדגיש שהמאמר הזה אינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני. השיקול הראשי של עסקת מתנה הוא כפשוטו – הרצון של אדם להעניק מתנה לחבר או קרוב משפחה.
אך כאמור, עשויים להיות שיקולים נוספים בהעברת המתנה הזו. כך, למשל, קיימים שיקולי מס. עסקת מתנה מאפשרת הן לנותן והן למקבל ליהנות מהטבות מס שונות. שיקול נפוץ אחד הוא הרצון לקנות דירה שניה. רכישה של דירה שניה מחייבת מס רכישה במדרגה גבוהה. אך אם בעל הדירה נותן אותה במתנה לאדם אחר, הוא יוכל לרכוש דירה נוספת כדירה ראשונה, עם מדרגת מס רכישה נמוכה יותר, או אף עם פטור מלא.

מניעת סכסוכים

שיקול נוסף בהעברה ללא תמורה הוא ניסיון למנוע סכסוכי ירושה, באמצעות העברת הדירה לילד מסוים בעוד הוריו בחיים.
עסקת מתנה היא עסקה לכל דבר, והיא אינה ניתנת לשינויים, בעוד שצוואה היא מסמך שניתן לשנות בכל עת, כך שלהעברה ללא תמורה ישנם יתרונות עבור אנשים מסוימים.

שיקולים נוספים של העברה ללא תמורה יכולים להיות הגנה על דירה במסגרת נישואין שניים, הגדלת אחוז המימון למשכנתא בקנייה של דירה נוספת, חיסכון במס שבח, ועוד.

לצורך הרחבה בנושא הנכם מוזמנים לעיין במאמר העברה ללא תמורה בין קרובים

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: