כל מה שתצטרכו לדעת על רכישת דירה מכונס נכסים

כל מה שתצטרכו לדעת על רכישת דירה מכונס נכסים

למרות שרכישת דירה מכונס נכסים נראית עסקה משתלמת ומבטיחה, בפועל, היא טומנת בחובה פחים וסיכונים רבים, כך שליווי של עו"ד נדל"ן המתמחה בעסקאות מסוג זה לאורך כל שלבי העסקה, חיוני. הרושם המטעה, זה כי עסקה כזו מפוקחת, לכאורה, על ידי ההוצאה לפועל או בית המשפט הינו שגוי, אבל הוא זה אשר גורם לרוכשים רבים להתפתות ולהתקשר בעסקה, שלו היו פוגשים בה בנסיבות אחרות, לא היו חולמים להיכנס לתוכה.

רכישת דירה מכונס נכסים – חתול בשק

מבין כל עשרות הסיכונים הקיימים ברכישת דירה, בחרנו את הבולטים ביותר, אשר גם בהם, די על מנת להבין לאשורו את הצורך בשירותיו של עורך דין נדל"ן. הנה כמה מהמרתיעים בסיכונים אלה:

כונס נכסים איננו נושא בשום אחריות למצב הנכס

סעיף 29 לחוק הגנת הצרכן קובע, כי איסור ההטעיה איננו חל על רכישות המבוצעות דרך ההוצאה לפועל, ולכן, כונס הנכסים פטור מכל חובה של גילוי נאות הנוגעת למצבו של הנכס ולליקויים חמורים המצויים בו. במקרים כאלה, עלול רוכש הנכס לגלות (באיחור, לאחר שעסקת הרכישה כבר התבצעה) כי ערכו של הנכס נמוך באופן משמעותי מהמחיר ששולם. יתרה מכך, מאחר ונכסי נדל"ן מכונס נכסים נמכרים כמות שהם, לכונס הנכסים אין אחריות אף במקרים שקיימים על הנכס צווי הריסה או שקיימות בו חריגות בניה. הוא איננו חייב בגילוי, פטור מעונש, וכל האחריות להסדרת החריגות בבניה (במידה שקיימות כאלה) והתשלומים הכרוכים בהן, מוטלת מבחינה משפטית על כתפי הרוכש.

מועד המסירה של נכס מעוקל גמיש ועלול לארוך זמן רב

במרבית המקרים – כונס הנכסים איננו מתחייב משפטית למועד מסירת הנכס לידי הרוכש, ודחיית המסירה מצידו איננה מהווה הפרה של הסכם מכר. ישנן סיבות רבות לכך כי מסירה של נכס מעוקל עלולה להתעכב ולארוך זמן רב, גם לאחר שהעסקה אושרה, נחתמה והושלמה. ההוצאות וההפסדים הנגרמים לרוכש עקב עיכובים אלה, אף הם מוטלים על כתפיו.

האותיות הקטנות בהסכם המכר

מכיוון וכל הכוח (והליווי המשפטי המסיבי) נמצאים בצד כונס הנכסים הניצב מול הרוכש התמים וחסר הידע המשפטי, לא מן הנמנע כי האותיות הקטנות שבהסכם המכר מגלגלות על הרוכש את תשלומי המוכר (כחיובי היטל השבחה, מיסים והוצאות שונות נוספות, אשר באופן רגיל, חלים על מוכר הנכס). בנוסף, לעיתים קרובות, מתגלה העובדה, כי, בשל סיבות שונות, אין אפשרות לרישום הנכס על שם הרוכש בלשכת המקרקעין, וזאת, בשל הערה קטנה שהוכנסה הסכם המכר, ומוציאה ידי חובתו את כונס הנכסים עם השלמת העברתם של מסמכים מסוימים לידיו של הרוכש.

קושי בנטילת משכנתא לצורך רכישת דירה מכונס נכסים

הבנקים נזהרים מאד במימון עסקאות מסוג זה, וכל קושי המתגלה עלול לגרום לכך שקבלת המשכנתא לא תאושר, וכך, עלול למצוא את עצמו הרוכש, שכבר חתם על הסכם רכישת הדירה מכונס הנכסים, מפר את תנאי ההסכם ונתבע, מכוח חוק החוזים (תרופות).

ניתן להבין מהאמור לעיל, כי רכישת דירה מכונס נכסים הינה הרפתקה שאליה לא רצוי להיכנס ללא עו"ד נדל"ן מקצועי ומנוסה, אשר יבצע את הבדיקות המקדמיות, יאתר את הנקודות החשודות בעסקה, ויזהיר אתכם, הרוכשים, במקרים של נכסים בעיתיים. און איל ינקו, עו"ד נדל"ן, מלווה אתכם לאורך כל הדרך, ממקסם עבורכם את תנאיה של העסקה, ומבטיח את זכויותיכם מול כונס הנכסים.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: