מדריך לביצוע עסקאות תמ"א 38

הממונה על התחדשות עירונית

מה זה תמ"א 38?

תמ"א 38, או במילים אחרות תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, אושרה ביום 14 באפריל 2005, על ידי הממשלה. מטרתה העיקרית של התכנית, הינה לחזק את המבנים הקיימים בכדי למנוע את קריסתם במקרה של רעידת אדמה.

משום שחיזוק המבנים בהתאם תמ"א 38 כרוך בהוצאות כלכליות גבוהות מדי והיה ברור כי התושבים לא יוכלו לשאת בנטל כלכלי זה, הוחלט כי חיזוק המבנה הקיים יבוצע על חשבון הקבלן אשר יפעל בהתאם להוראות החוק ויספק לכל דייר בבניין המחוזק יחידת דיור חדשה, ולפעמים מורחבת, תמורת אפשרויות בניה נוספות במבנה המחוזק. אם המבנה שלכם עומד בתנאי התמ"א 38, כדאי כבר בשלבים המקדימים לפנות לעורך דין נדל"ן ומקרקעין על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר מהקבלן. ההוצאות בעבור שכר הטרחה של עורך הדין ישולמו גם הן על ידי הקבלן, בהתאם להוראות תמ"א 38.

מטרותיה העיקריות של תמ"א 38

1.לייצר ולחזק את המבנים אשר קיבלו אישור לביצוע תמ"א 38, לצורך עמידותם בפני רעידת אדמה.

2.לעודד קבלנים לחיזוק המבנים באמצעות הענקת זכויות בניה על גג המבנה, קבלת זכויות בניה במגרש שלא טעון חיזוק כנגד חיזוק מבנה שנדרש חיזוקו ועוד.

3. לקבוע הנחיות לחיזוק המבנים הקיימים, כדי לזהות ולאפיין את סוגי המבנים הזקוקים לחיזוק בפני רעידת אדמה.

האם אתם זכאים לזכויות מכוח תמ"א 38?

לפני שמבנה עובר חיזוק בהתאם לתמ"א 38, המהנדס צריך לבחון את עמידות המבנה ולציין בכתב כי יש לחזקו. את המלצתו בצירוף כל המסמכים הנדרשים הוא מגיש למהנדס הועדה המקומית אשר מעביר את חוות דעתו לגבי חיזוק המבנה לועדה המקומית. הועדה המקומית דנה בתכנית שהוגשה על ידי המהנדס, נותנת אישור להיתר ומגדירה תנאים לקבלת היתר לתמ"א 38. כמו כן, היא רשאית להחליט לגבי זכויות הבניה עבור הקבלן. זכויות הבניה האפשריות:

1.סגירה ומילוי של קומה מפולשת.

2.הקמת קומה נוספת למבנה.

3.הוספת יחידות דיור באמצעות הרחבת קומות.

4.הרחבת יחידות הדיור הקיימות במבנה באמצעות הרחבת קומות.

5.הקמת קומה חלקית על גג המבנה.

מה צריך לדעת לפני שחותמים על ההסכם עם קבלן?

חתימה על חוזה תמא 38 עם קבלן הינה עסקת נדל"ן לכל דבר ועניין. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתמצא בפרטי תוכנית המתאר הארצית 38, וזאת כדי שיוכל להעניק הסברים מפורטים לדיירים על זכויותיהם וחובותיהם ולייצג אותם בפני הקבלן תוך השגת הסכם משתלם ביותר עבורם.

עורך דין און איל ינקו, בעל ניסיון רב ומומחיות בפרויקטים מסוג תמ"א 38, העוסק במשפט מסחרי ונדל"ן ומלווה מאות דיירים בפרוייקטים של תמ"א 38 משלב בחירת היזם ועד לקבלת הדירות החדשות.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: