ניהול תיקים בהוצל"פ

ניהול תיקי חייבים וזוכים בהוצאה לפועל – כל המידע!

הוצאה לפועל היא הגוף אשר עומד בין הזוכים לבין החייבים, כאשר קיים חוב שלא נפרע. ניהול תיקי חייבים וזוכים בהוצאה לפועל דורש הרבה מאד זמן וסבלנות, משום שהמערכת של הוצאה לפועל היא מערכת עמוסה, איטית ומסורבלת, ובאופן כללי היא איננה ידידותית לאנשים אשר אינם מתמצאים בנהלים שלה. לכן ניהול תיקי חייבים וזוכים בהוצאה לפועל מומלץ שייעשה על ידי עורך דין אשר מתמחה בתחום, על מנת שניתן יהיה לקצר את התהליך של הגבייה באמצעות הפעולות המתאימות למקרה, באופן מקצועי ומסודר.

פתיחת תיק בהוצאה לפועל

פתיחת תיק דורשת פרטים בסיסיים של החייב – כתובת, מספר תעודת זהות ופרטים נוספים על יכולת הפירעון של החייב. לאחר שנאספו הפרטים הללו, ניתן למלא טופס של פתיחת תיק בהוצאה לפועל. ישנם סוגים שונים של טפסים, בהתאם לסוג התיק. התיק יכול להיות בקשה לביצוע שטר, כלומר גביית חוב באמצעות שטר חוב, או בקשה לביצוע פסק דין כספי, כלומר גבייה של חוב שכבר נפסק על ידי בית משפט. אם ישנם ערבים לשטר החוב, יש לציין זאת בבקשה לפתיחת התיק. בנוסף יש לצרף את הצ'ק המקורי או את ההעתק המקורי של פסק הדין, בהתאם לסוג התיק. פתיחת תיק בהוצאה לפועל דורשת תשלום אגרה בסכום של 1-1.25% מסכום החוב, אך לא פחות מ-92 ₪ בתיק של פסק דין או מ-155 ₪ בתיק של שטר. סכום האגרה המשולמת בפתיחת התיק מצטרפת באופן אוטומטי לסכום החוב בתיק ההוצאה לפועל כנגד החייב.

ניהול תיקי חייבים וזוכים בהוצאה לפועל

לאחר פתיחת התיק נשלחת לחייב אזהרה בדואר, עם פירוט הזכויות שלו וצו תשלומים. מיום המסירה של המכתב, עומדים בפני החייב 20 יום לתשלום חובו. לאחר 20 יום, הזוכה יכול להגיש בקשה לעיקול של מיטלטלין בגובה החוב, וכן עיקול של חשבונות בנק, ביטוחים, משכורות, מקרקעין וגם אצל צד ג'. במקרים מיוחדים, הזוכה יכול לבקש פקודת מאסר נגד החייב או צו עיכוב יציאה מהארץ, עד להחזר החוב.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: