על מתן גט ומשמעות התהליך

סיכול חוזה בזמן מלחמה

גט הוא מסמך בעל תוקף הלכתי ומשפטי, כלומר גם אם התחתנתם בנישואין אזרחיים, כשתרצו לסיים את הנישואין, במידה והנכם יהודיים – מבחינה חוקית תהיו חייבים לקבל גט מבית הדין הרבני. איך מקבלים גט ומהי משמעות התהליך לקבלתו? הכל במאמר שלפניכם.

למה צריך גט?

על פניו ניתן לומר, כי איננו חייבים לקבל גט, בוודאי לא במקרה של נישואין אזרחיים, אך כל עורך דין לענייני גירושין יסביר לכם מיד שזאת טעות וגם במקרה של נישואין אזרחיים יש לקבל "גט לחומרא" (גט שניתן ליתר ביטחון על מנת למנוע כל ספק בנוגע לנישואין שנעשו בניגוד להלכה).

הבעיה העיקרית הינה, שמבחינה ההלכתית קיום יחסי מין ללא קבלת גט מחוץ לנישואין בטרם קבלת גט יחשב כניאוף ואותה אישה עלולה להיות אסורה ל"בעלה ובועלה" ואם אישה שלא התגרשה מבעלה תלד ילדים לגבר אחר הם ייחשבו כממזרים, ובעצמם לא יוכלו להינשא על פי הדת היהודית. אבל זה לא הכל.

מכיוון שהגט, כפי שהזכרנו בתחילה, הוא מסמך בעל תוקף משפטי ולא רק הלכתי, ההשלכות שלו מרחיקות לכת ונוגעות בכל תחומי החיים, ובעיקר בתחום הכלכלי: תשלום מיסים, קבלת הנחות שונות, רכוש, חובות ועוד.

בית המשפט לענייני משפחה

לבית המשפט לענייני משפחה סמכויות הדומות לסמכויות של בית הדין הרבני בתהליך הגירושין, ופעמים רבות כדאי יותר, בעיקר לנשים, להגיש את תביעת הגירושין דווקא בבית המשפט לענייני משפחה. יחד עם זאת יש לציין, כי זה לא נכון לכל מקרה, ועל כן מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין לפני הגשת התביעה. חשוב לדעת, כי בכל מקרה, גם אם הסכם הגירושין אושר כפסק דין בבית המשפט לענייני משפחה, את הגט עצמו יש לקבל מבית הדין הרבני ולעבור בו את טקס הגירושין הרשמי.

תהליך הגירושין

תהליך הגירושין כולל שלבים רבים, שנראים לעיתים כמיותרים, אך מכיוון שגירושין, על פי היהדות, אמורים להיות מוצא אחרון, הדיינים בבית הדין הרבני כביכול "מקשים" על בני הזוג. הנקודות החשובות ביותר לבירור הן זיהוי בני הזוג למעלה מכל ספק כדי שלא לגרש בטעות זוג אחר, האפשרות לשלום בית ורצונם המלא והחופשי של שני הצדדים בגירושין. אלה שלושת הקריטריונים העיקריים עליהם שם את הדעת בית הדין הרבני לפני האישור למתן הגט.

לטקס קבלת הגט עצמו משמעויות שונות, ברמה ההלכתית והטקסית, וישנם תנאים מסוימים שיש למלא כדי שהגט ייחשב לבעל תוקף הלכתי, ובהמשך לכך בעל תוקף חוקי.

עו"ד גירושין לצדכם

נוכחותו של עורך דין גירושין לצידכם בתהליך הכרחית כדי לשמור על האינטרסים שלכם וכדי לזרז את התהליך במידת האפשר, בין אם הגירושין נערכים בבית המשפט לענייני משפחה ובין אם הם נערכים בבית הדין הרבני, וכמובן שחשוב להעדיף עורכי דין לענייני גירושין שזוהי מומחיותם והם בעלי ניסיון בהתמודדות עם המערכת המשפטית וההלכתית.

רוצים לקבל יותר מידע? פנו לייעוץ מקצועי ע"י עורך דין און איל ינקו, בעל מומחיות בדיני המשפחה והגירושין.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: