עריכת צוואה וסוגי צוואות – עורך דין צוואה

צוואה מהווה אמצעי חשוב בחיי כל אדם בציבור, היות שהיא מאפשרת לו לקבוע הוראות מפורשות לגבי אופן חלוקת רכושו ונכסיו, לאחר פטירתו. חשוב לדעת, כי בכדי שהצוואה אכן תקיים את ההוראות והרצון המהותי של המצווה, עליה להיעשות באופן מסודר ונכון, על פי התנאים המפורטים בחוק הירושה, תשכ"ה – 1965 והתקנות שתוקנו מכוחו. כך, צוואה שאינה מכילה את הרכיבים המהותיים הדרושים, אינה תקפה משפטית ואי אפשר יהיה לפעול להכשרתה בערכאות המשפטיות, גם אם זהו הרצון האמיתי של המצווה.

לכן, ההמלצה היא להקדים תרופה למכה ולערוך צוואה מסודרת המנוסחת באופן משפטי על ידי עורך דין צוואות וירושות מקצועי ובעל ניסיון, המתמחה בתחום הצוואות והירושות. בצורה זו, ניתן להיות בטוחים כי הצוואה משקפת את רצונו של המצווה ולמנוע סכסוכים והגשת התנגדויות לקיום הצוואה, הכרוכים בהשקעת זמן, אנרגיה וכסף וגורמים לעוגמת נפש רבה.

סוגי צוואות על פי חוק

סעיף 18 לחוק הירושה, המתייחס לצורות הצוואה, קובע כי: "צוואה נעשית בכתב יד, בעדים, בפני רשות או בעל-פה." כלומר, ישנן ארבע צורות של צוואה תקפה, כאשר הדרך הנפוצה והאפקטיבית ביותר, היא צוואה בעדים. זוהי צוואה אשר מנוסחת על ידי עורך דין ירושה מקצועי הבקיא בתחום זה, עליה חותם המצווה בפני שני עדים כשירים, החותמים עליה גם בעצמם ומאשרים שזו צוואתו. מדובר בדרך מומלצת לערוך צוואה, המקנה ביטחון אישי ומבטיחה, ברוב המקרים, את יישומה המלא לאחר פטירת המצווה.

אופן עריכת הצוואה

על מנת שצוואה תהיה תקפה, היא צריכה להיערך בצורה נכונה, קפדנית ומדויקת לפי כל התנאים והדרישות המפורטים בחוק הירושה. זאת, על מנת למנוע מצבים לפיהם ניתן יהיה בעתיד לתקוף את חוקיותה ולנסות לבטלה, בשל פגמים שנפלו בעריכת הצוואה מבחינת מהותית ו/או צורנית.

על מנת לערוך צוואה באופן נכון ויעיל, אשר תשקף ותיישם את רצון המצווה בצורה מלאה, יש חובה להקפיד על אופן החתימה על המסמך, לוודא את צלילות המצווה כדי למנוע טענות עתידיות בדבר פגם שנפל בצוואה בגין כשרות המצווה, לנסח את הוראות הצוואה באופן חוקי ונכון, ללא הוראות שאינן מוסריות העשויות להיפסל אחר כך. חשוב גם להקפיד כי המסמך ייחתם בפני שני עדים כשירים ומהימנים, שאינם מקבלים טובות הנאה בצורה ישירה או עקיפה מהצוואה.

חשיבות עריכת צוואה על ידי עורך דין

עריכת צוואה היא משימה מורכבת וחשובה, המצריכה מומחיות בתחום הספציפי, בקיאות בהוראות החקיקה והפסיקה, יסודיות וירידה לפרטים. לאור הבעייתיות הגדולה שיכולה להיגרם במידה שלא עורכים צוואה לאור דרישות החוק וההתנגדויות השונות שניתן להגיש לקיומה, חשוב להקפיד שעריכת הצוואה והוראותיה ינוסחו בצורה מקצועית, ברורה וחד משמעית, על ידי עורך דין בעל מומחיות וניסיון בתחום. בדרך זו, ניתן להפחית את הסיכויים להגשת התנגדות לקיום הצוואה וניסיונות לבטל את התוקף המשפטי שלה. כאשר הצוואה נכתבת ונחתמת בפני עורך דין, יש בכך כדי לצמצם את הסיכון לפסילתה על ידי מתנגדים.

לסיכום

אנו רואים כי ישנה חשיבות מכרעת לאופן עריכת צוואה, בדרך ובתנאים שיבטיחו את קיומה ויימנעו הגשת התנגדויות מסיבות שונות. לפיכך, מומלץ להתנהל בצורה נכונה מראש ולערוך את הצוואה תוך קבלת ליווי צמוד וייעוץ משפטי של עורך דין מומחה בתחום. בדרך זו, אתם מבטיחים כי הרכוש והנכסים שצברתם בעמל רב במשך כל החיים, יחולקו בהתאם לרצונכם. הנכם מוזמנים לפנות כעת אל און איל ינקו – משרד עו"ד מקצועי ומיומן המתמחה בתחום צוואות וירושות, תוך שימת דגש על מתן שירות אמין, איכותי ואישי ללקוחותיו.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: