צו קיום צוואה

אין דבר מצער יותר ממוות של אדם קרוב, אב או אם, בן זוג או סב. פעמים רבות המנוח לא משאיר צוואה או הנחייה באשר לקיום רצונו בנוגע לרכושו לאחר מותו, אך גם כאשר השאיר המנוח צוואה כיצד להוציא אל הפועל את רצונו, קיים הליך חוקי שמטרתו להסדיר את תהליך קיום הצוואה ולוודא שכל הצדדים הנוגעים בדבר מיודעים ומקבלים אפשרות להביע את נכונותם ואת תפיסתם בעניין.

צו קיום צוואה הינו תנאי שבלעדיו לא ניתן להוציא אל הפועל את חלוקת רכושו של אדם שנפטר והשאיר אחריו צוואה. במילים אחרות, על מנת להוציא אל הפועל את רצונו של המנוח כפי שזה הנחה את הנותרים אחריו בצוואתו, יש לקבל צו קיום צוואה.
ההיגיון מאחורי התהליך של קבלת צו קיום צוואה הוא לאפשר להגיש התנגדויות לצוואה.
על מנת לקבל את הצו יש להגיש בקשה מסודרת באמצעות עורך דין לענייני משפחה ולפרסם ברשומות את העובדה שהוגשה בקשה לצו קיום צוואתו של המנוח כדי לאפשר הגשת התנגדויות כאמור.

את הבקשה יש להגיש בכתב כמובן לרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני באזור בו היה מקום מושבו ומגוריו האחרון של המנוח. הצו ייתן תוקף חוקי ומשפטי מחייב לצוואה ויקבע את זהות היורשים ואת שיעור חלקם בירושה.
הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה וכדאי להתעדכן בעלויות האקטואליות נכון ליום הגשת הבקשה.

האם ניתן להגיש את הבקשה לבד?

האם ניתן להגיש בקשה לקבלת צו קיום ירושה ללא ייצוג של עורך דין לענייני משפחה? בהחלט כן.
יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שעל הבקשה להיות ערוכה כחוק ובקשות שאינן ערוכות באופן תקני מוחזרות לבעליהן ובכך מעכבות את התהליך עיכובים שעלולים להיות מיותרים ויקרים יותר משכר טרחתו של עורך דין. כמו כן, בקשה לצו קיום צוואה המוגשת על ידי עורך דין, תוגש באופן מקוון באמצעות "כרטיס חכם" מיוחד אשר מותקן במשרדו של עורך הדין, באופן אשר יזרז את ההליך בצורה משמעותית, כך שאנו בהחלט ממליצים לכם לפנות לעורך דין המתמחה בתחום המשפחה, שיוכל לתת לכם את הליווי המשפטי הדרוש על מנת לעבור את התהליך, שממילא לעיתים הינו הליך רגיש מבחינות רבות, באופן הקל והנוח ביותר שרק אפשר.

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: