רכישת דירה מקבלן

מתעניינים ברכישת דירה מקבלן?

ישנם מספר דברים שרצוי שאתם והעורך דין קניית דירה שלכם תבדקו בטרם חתימה על הסכם רכישה מחייב.
בין היתר עליכם לבחון את המצב התכנוני של הדירה, האם קיימים שעבודים שרובצים על הדירה, כיצד רשומה הדירה, האם בלשכת רישום מקרקעין או במנהל מקרקעי, יש לבחון את זהות המוכר, ומיהם הבעלים של הדירה והאם יש זהות ביניהם, האם הדירה והצמדותיה בנויים בהיתר ובהתאם לתוכניות החלות באזור זה ועוד.
חשוב להבין שהסכם לרכישת דירה מקבלן, הינו הסכם עמוס בפרטים, הדורש בדיקות משפטיות מעמיקות, ויש מספר רב של דברים עליהם יש לתת את הדעת ולערוך שינויים בהתאם אל מול עורכי הדין של הקבלן.

בקשת רכישה

הגעתם לשלב שאתם נדרשים ע"י נציג הקבלן לחתום על בקשת רכישה, לכאורה תמימה, אשר עליכם לדעת כי הינה מהווה למעשה זיכרון-דברים, שהוא חוזה לכל דבר ועניין.
כבר בשלב זה רצוי שתקבלו יעוץ מעורך דין רכישת דירה, על מנת שיבחן את בקשת הרכישה ויכניס בה שינויים נדרשים.
לאחר החתימה על בקשת הרכישה מתחיל למעשה שלב המשא ומתן המשפטי בין העורך דין רכישת דירה המייצג אתכם, רוכשי הדירה, לבין עורך הדין המייצג את הקבלן בנוגע לתנאי ההסכם וניסוח הסעיפים הבעייתיים.

בדיקות משפטיות

ראשית, יעביר עורך הדין של הקבלן טיוטה ראשונית לעורך הדין המייצג אתכם ברכישת הדירה, ויתחיל שלב הבדיקות המשפטיות – בין היתר, חשוב שהעורך דין קניית דירה ששכרתם יבדוק את זכאותו של הקבלן לבנות את הפרויקט על הקרקע, האם יש לו היתר בניה או שטרם התקבל היתר בניה ורק הוגשה תכנית – במידה וזה המצב, ההסכם כולו צריך להיות עם תנאי מתלה.
דבר נוסף שחשוב מאוד שעורך דין רכישת דירה יבדוק כבר בהתחלה הוא נושא השעבודים הרובצים על המקרקעין.

הבטחת כספיכם

פרט שחשוב מאוד לבדוק הינו, האם ישנו בנק שמלווה את הפרויקט. בעקבות פרשת חפציבה, חוקק חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות) שמטרתו הינה להבטיח את הכספים המשולמים על ידי רוכשי הדירה.

רישום הערת אזהרה

מטרת רישום הערת האזהרה, היא למנוע מכירה כפולה של אותו הנכס לאדם או חברה נוספים. ככל והנכס רשום בלשכת רישום המקרקעין, קיימת לכם זכות מוקנית לרשום הערת אזהרה לטובתכם.

מפרט טכני

עליכם לעיין היטב במפרט הטכני, תוכלו בשלב זה גם להתייעץ עם עורך דין קניית דירה ולבדוק שאכן כל מה שהובטח לכם במהלך המשא ומתן לרכישת הדירה מול הקבלן אכן מצויין שם, כגון: סוג המטבח, אריחים, מספר נקודות חשמל וכיוצ"ב.

לצורך הרחבה בנושא הנכם מוזמנים לעיין במאמר ביצוע עסקת נדל"ן בדרך הבטוחה

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: