הדרכים שיש להתמודד עם סכסוך עסקי

סעיף בוררות

הדרכים שיש להתמודד עם סכסוך עסקי

סימנים מקדימים שנמצאים מאחורי סכסוכים עסקיים בין שותפים והסיכונים

הקדמה:

סכסוך עסקי או מסחרי, הינו דבר נפוץ ונתקלים בו כדבר שבשגרה, במיוחד בעולם העסקי שמהווה עניין משפטי. הסכסוכים לעיתים הם "בבית", כמו במצב בו קיים סכסוך בין שותפים או בעלי מניות, לעיתים אף בתוך המשפחה כאשר קיים עסק משפחתי ויכול להיות מצב בו שני עסקים התקשרו זה עם זה בנושאים ספציפיים. הסכסוך שמתגלע בין הצדדים יכולים להביא, בין היתר, לפגיעה קשה בשותפים ולפגיעה קשה בפעילות העסקית.

איך להימנע מסכסוך עסקי

מניסיונות העבר אין דרך על באמת להימנע ממריבה/ סכסוך עסקי עם שותפים, אך אפשר להקטין את מספר הסכסוכים העסקיים הפוטנציאליים. ישנם מספר צעדים שונים שניתן לנקוט בהם: תיאום ציפיות מראש בין השותפים ועריכת הסכם בין השותפים. בהסכם הצדדים מסכמים מראש על ניהול העסק במצב של משבר וקובעים מנגנונים ליישוב סכסוכים.

כל צד שמרגיש שהעניינים עומדים להתדרדר, יפעל לפי הפתגם העתיק "להקדים תרופה למכה". דהיינו, יפעל לקבלת ייעוץ משפטי לצורך בחינת דרכי הפעולה וקבלת ליווי בתהליך. הכלים של הייעוץ המשפטי הם צעדים מתווים שיכולים לסייע לפתרון יעיל, והם מלווים בהערכה של הסיכונים והסיכויים הקשורים לסכסוך וזאת מתוך הסתכלות בקיאה ועמדה נוספת.

סימנים מקדימים

חשוב להגיד שסכסוכים עסקיים לא נולדים כ"רעם ביום בהיר" ויש לזהותם מבעוד מועד, ולא להתעלם מהם מתוך מחשבה ש"הכול יסתדר בסוף". במקרים רבים ניתן לזהות לא מעט סממנים שחשוב להתנהל עמם בחוכמה ונבונות, לפני שהסכסוך מגיע לנקודת האל חזור.

  • צד אחד מגלה כי הצד השני התנהל בצורה לא ישרה.
  • צד אחד מרגיש שהצד השני מנצל את כוחו או את מעמדו.
  • צד אחד מרגיש שהצד השני לא מתנהג כמקובל בתחום – לא סיפק את המוסכם, לא עמד במשימות, לא עמד בהתחייבות, לא נתן את הרמה המתחייבת ועוד.

שימו לב! סכסוך עסקי הינו עניין משפטי לכל דבר ועניין ולעיתים אין מנוס מהגשת תביעה – משפט הוא הניסיון לבחון באופן אובייקטיבי את עובדות המקרה, על פי כללים מוסכמים בכדי להכריע בסוגיה הנדונה.

הגעתם למצב שאין מנוס מהתערבות של בית המשפט, מה עושים?

צעד משמעותי הוא להגדיר את המטרות עם עורך הדין, דבר זה יכול למנוע הסלמה מיותרת מקום בו אין צורך ורצון בכך ולסייע בהבנה של מה אתם רוצים להשיג בסיום הסכסוך: מה חשוב יותר ומה חשוב פחות וזאת לדעת על מה אפשר להתפשר.

בחירת עורך הדין

במקרה של סכסוך עסקי חשוב מאוד לבחור את עורך הדין שיש לו ניסיון בתחום הליטיגציה המסחרית-אזרחית, ויודע להפעיל את כישוריו וההבנה של איזה טקטיקה עליו להפעיל בבית המשפט. מעבר לכך שעורך הדין משקיע לא מעט זמן ומשאבים בלמידה והכרות עם התיק, כל זה בכדי להגיע לפתרונות הטובים ביותר בעבור הלקוח, תוך מתן תשומת לב לכל הפרטים הכי קטנים שיש.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: