עורך דין המייצג בתביעות בתחום הנדל"ן והמקרקעין

מרביתנו פוגשים את ענייני הנדל"ן מספר פעמים לאורך חיינו, ולא תמיד החוויה שלנו מהם היא חוויה נעימה. למרות שבמרבית הפעמים, כאשר מדובר באספקטים שגרתיים יותר של החיים (כרכישת דירה, שכירת משרד, בניית בית או פתיחת חנות), נפגוש את הצד החוזי ה"שכיח" והסטנדרטי ואם הדברים לא יסתבכו, לא נזדקק לשירותיו של עו"ד לתביעות נדל"ן, הצורך בשירותיו של עורך דין נדל"ן עודנו קיים, ובמקרים רבים – שירותיו של עורך דין כזה הם אלה המהווים את מה שימנע מכם את הצורך בשירותי עו"ד לתביעות נדל"ן!

 

מתי תזדקקו לשירותי עורך דין נדל"ן ומתי לשירותיו של עו"ד לתביעות נדל"ן?

נכסי נדל"ן נחשבים להוצאה הגדולה ביותר שמבצע האדם לאורך חייו. אין זה פלא, אם כן, כי חלק נכבד בעולם המשפט מוקדש לחקיקה, לספרות המשפטית ולפסיקה השונה של בתי המשפט המסדירה את התחום העוסק בכך – דיני מקרקעין. תחום ענף זה עוסק בכל האספקטים הרב-גוניים של עסקאות הנדל"ן והמקרקעין, החל בניסוח חוזים (חוזי מכר וחוזי שכירות, למשל), דרך עסקאות קומבינציה, פינוי בינוי ותמ"א 38 וכלה בתביעות מקרקעין. בעוד שכאשר הכל מתנהל כשורה, ליווי של עו"ד נדל"ן יכול להספיק, הרי שכאשר מתגלה מחלוקת ונוצר סכסוך שיש להכריעו בבית המשפט והנסוב סביב למקרקעין ולנדל"ן – עו"ד לתביעות נדל"ן הוא האדם המתאים.

 

אילו תביעות קיימות בתחום הנדל"ן?

למרות שכל התביעות העוסקות בנדל"ן אשר מונחות בפתחו של בית המשפט נחשבות לתביעות מקרקעין או תביעות בתחום הנדל"ן, קיימים סוגים רבים של תביעות כאלה. למשל, תביעות פינוי מושכר עוסקות במצבים בהם הנתבע עשה שימוש שלא כדין (או שלא ברשות) בנדל"ן המצוי בבעלות התובע, תביעת חזקה תעסוק בהכרעה בשאלת הבעלות על המקרקעין, תביעה לשימוש במקרקעין תעסוק בסוגיית ההכרעה מיהו הזכאי לעשות שימוש תוך כדי שמירה על שלמותו של המקרקעין, בעוד תביעות לפירוק שיתוף במקרקעין תעסוקנה במקרקעין המוחזקים בשיתוף על ידי מספר שותפים, ומעוניינים בחלוקתו באופן שוויוני. כמו כן, עוסקות תביעות בתחום הנדל"ן במחלוקות המתגלעות סביב נכסים מושכרים, קנויים וחכורים, חוזי מכר שלא מומשו (או כאלה שמומשו אבל הסתבכו), תביעות נגד קבלני בנין מסיבות שונות ומגוונות, תביעות הנוגעות לרישום נכס המקרקעין בלשכת רישום המקרקעין, פרשנויות שונות לחוזים, הפקעות, סילוק יד וכן הלאה.

 

באיזה בית משפט נדונות תביעות מקרקעין?

אם חשבתם שרק עניין סוגי תביעות המקרקעין מסבך את העניין, מחכה לכם כאן "טוויסט" נוסף, שכן בניגוד לתביעות אחרות, בית המשפט בו תידון תביעת מקרקעין אינו נקבע על פי סכום התביעה, אלא על פי מהותה של התביעה. כך, למשל, קובע סעיף 51 בחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984, כי בסמכות בית משפט שלום לדון בתביעות חזקה במקרקעין, שימוש במקרקעין וחלוקה של מקרקעין, כשבשאר התביעות ידון בית משפט מחוזי. אבל – מחלוקת העוסקת במקרקעין שעניינה גירושין בין בני זוג תעביר את תביעת המקרקעין לסמכותו של בית המשפט לענייני משפחה.

מסובך, אמרנו?

אין ספק כי למתבונן מבחוץ יתכן, כי לפעמים נדמה ש"מה הבעיה? חוזה סטנדרטי להשכרת דירה ניתן לרכוש בכל מקום!", רק שהמציאות שונה לגמרי. דיני מקרקעין הם תחום משפטי גדול ומורכב, ומי שלא יהיה חכם דיו כדי להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בנדל"ן לפני כניסתו להתקשרות, עלול למצוא את עצמו עד מהרה בבית המשפט, כתובע או כנתבע!

 

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: