מטרדים בבתים משותפים

מטרדים בבתים משותפים

מטרדים בבתים משותפים

מטרדים בבתים משותפים יכולים לבוא לידי ביטוי בכמה דרכים ואופנים. בתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) יש התייחסות לכך שבין השעות 14:00-16:00 ובין השעות 23:00-7:00 למחרת, אסור להרעיש באזור הבניין המשותף או המגורים, מטרד רעש יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות כלי נגינה, שירה, טלוויזיה, ועוד סוגי מטרדים. האיסור על שימוש במכשירים אלו ו/או חלק מהתקנות לא חלים בזמן אירועי שמחה, כמו: ערב יום העצמאות, פורים, יום ירושלים ועוד.

סוגי מטרדים

בעלי חיים – בסעיף 13 לתקנות למניעת מפגעים יש אזכור למטרד של רעש מבעלי חיים, מי שמחזיק בבעל חיים בבית או בגינה שלו, יצטרך לדאוג לכך שבעל החיים לא יגרום רעש חזק אשר מפריע לשכנים, נביחות של כלבים ויללות חתולים עשויות ויכולות להפריע למנוחת השכנים ובכך להפר את השקט ולגרום למטרד.

רעש ממזגנים – על פי התקנות, אסור להפעיל מזגן או מדחס באופן שיכול לגרום לרעש בלתי סביר ועלול להפריע לדיירי הבניין. במידה ואינכם יודעים האם עוצמת הרעש חורגת מהמותר, ניתן לפנות לקבל חוות דעת של מומחה בהקשר לעוצמת הרעש.

תיקונים ושיפוצים – סעיף 4 לתקנות קובע שאסור לאדם לבצע עבודות תיקון או שיפוץ בבניין משותף בין השעות 20:00-7:00 ובין השעות 17:00-7:00 בערבי ימי מנוחה. יש החמרה בשעות בהם ניתן לערוך שיפוצים, להבדיל מרעש מסוג אחר, זאת מכיוון ששיפוצים מלווים ברעש חזק של דפיקות וקדיחות שמהוות לשכנים מטרד רעש בעוצמה גבוהה.

ריח לא נעים – מטרד זה יהווה קושי להוכחה ממטרדים אחרים, מכיוון שריח הוא תחושה של כל אדם בצורה אישית ושונה. לכן, בעניין מטרד ריח ניתן לפנות לפיקוח העירוני בעניין, ואף להגיש תלונה רשמית באתר של משרד איכות הסביבה.

עישון – עישון הוא אחד המטרדים הנפוצים בבניינים, הריח החזק מופץ בלובי הבניין ואף במעלית. דייר שמעשן במרפסת/בגינה שלו יוצר מטרד כלפי השכנים האחרים הסמוכים אליו, שכן העישון יכול למנוע מהם יציאה למפרסת/גינה שלהם, במיוחד אם יש ילדים.

בתביעות מסוג של מטרדים בין שכנים בבניין, בית המשפט יצטרך לבחון האם המטרד אכן מהווה עבירה על החוק או שלא, והאם יש צורך במתן סעד של צו מניעה זמני/קבוע, ואף פסיקת פיצויים כספיים בעקבות המטרד.

דרכי התמודדות

ראשית כל, מומלץ לקבוע בין כלל הדיירים נהלים לתקנון הבניין, נהלים אלה יהיו מוסכמים, מה מותר ומה אסור על מנת ליצור מחויבות של כלל הדיירים ולא לחרוג מנהלים אלה, ניתן לגבש נהלים אלה באמצעות אספת דיירים. שלב לאחר מכן הוא פניה לשכן היוצר את המטרד בבקשה להפסקת המטרד בכך שזה מפריע לחיים המשותפים, ניתן אף להגיש קובלנה פלילית.

דרכים נוספות לפתרון הבעיה הם פנייה לגורמי אכיפה חיצוניים, ניתן לפנות למוקד הרשות העירונית או למשטרת ישראל. ככל וגורמים אלה לא מסייעים, ניתן לפנות לשכן המטריד באמצעות עו"ד במכתב לפני נקיטת הליכים משפטיים. במידה ואפשרות זו לא צלחה, ניתן להגיש תביעה למפקחת על בתים משותפים/לבתי המשפט השונים דרך עו"ד.

משרדנו עוסק בתחום סכסוכי דיירים ונותן ייעוץ וליווי משפטי כיצד לפעול מבחינה משפטית, אם הנכם סובלים ממטרד בבית משותף, צרו עמנו קשר על מנת לפתור בעיה זו.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: