הסכם שכירות – לבחון את כל הפרטים!

הסכם שכירות הם חוזים אשר נחתמים בין אדם שהוא בעלים של דירה, לבין אדם אשר מעוניין לשכור את הדירה ולגור בה. הסכם שכירות הם בדרך כלל חוזים ארוכי טווח, כלומר הם מיועדים לסיכום של תנאים שונים בין הלווים לתקופה ארוכה של שכירות.

כאשר חותמים על הסכם שכירות, הן השוכר והן המשכיר צריכים לבדוק היטב את ההסכם, על מנת לוודא שהוא תואם לדרישות שלהם ולזכויות שלהם, ושהוא מגן באופן ברור על זכיותיהם.

כבר היו לא מעט מקרים בעבר, שבהם השוכר או המשכיר ניצלו את הצד השני באופן זה או אחר, ויכלו לעשות זאת בעקבות פרצות בחוזה או חוזה לא מפורט. לכן, חשוב מאד לבחון היטב הסכם שכירות, ומומלץ לעשות זאת על ידי עורך דין הסכם שכירות.

 הסכמי שכירות

לכאורה הסכמי שכירות הינם מסמכים משפטיים פשוטים. המשכיר נותן דירה, השוכר משלם עבור השכירות. לא מסובך. אך האמת היא, שהסכמי שכירות כוללים פרטים רבים ומורכבים, אשר עשויים להיות חשובים לשני הצדדים.

הסכמי שכירות, למשל, כוללים את הסכמי התשלום עבור שכירות הדירה. התשלום יכול להיות משולם מידי חודש בחודשו, או בתשלום מראש למספר חדשים, על פי הדרישות של המשכיר והיכולות של השוכר ויש לקחת בחשבון את נושא הביטחונות.

הקביעה על אופן התשלום צריכה להיות מעוגנת היטב בחוזה, על מנת למנוע שינויים וניצולים משני הצדדים.

דוגמא נוספת: החוזה אמור לציין שהשוכר אמור לשמור על הנכס. בלאי טבעי אמור להיות בלאי המקובל על המשכיר, אך מומלץ לציין מהי משמעותי של בלאי טבעי, על מנת להימנע מנזקים שנגרמו על ידי השוכר, אשר יטען כי מדובר בבלאי טבעי. כמו כן, יש לקבוע אילו תיקונים חלים על הבעלים של הנכס, באילו נסיבות ותוך כמה שמן יש לבצע את התיקון.

הסכמי שכירות אמורים גם לכלול הסכמים לגבי תשלומים לרשויות שונות: תשלומי ארנונה, חשמל, מים, גז וכדומה. יש לוודא שאף אחד מן הצדדים אינו משאיר חובות לגופים אלה.

 להימנע מתרמיות

על השוכר לוודא באופן מוחלט כי האדם שמשכיר לו את הדירה הוא אכן בעל הדירה. היו לא מעט מקרים שבהם אנשים השכירו דירה שאינה שייכת להם, מה שגרם, כמובן, לתסבוכות משפטיות מורכבות.

 

לצורך הרחבה בנוגע סוגי הבטוחות בהסכמי שכירות ומה מומלץ ניתן להיכנס למאמר בטוחות בהסכמי שכירות

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: