רעידת אדמה בעולם הפינוי בינוי – הרוב הדרוש ירד ל-66% (הרוב הדרוש לפינוי בינוי)

הרוב הדרוש לפינוי בינוי ירד ל 66%

אתמול, 26.10.2021 ועדת הפנים של הכנסת אישרה את הפרק שעוסק בהתחדשות עירונית בחוק ההסדרים. השינוי המשמעותי ביותר הוא הפחתת הרוב הדרוש לפרויקט מסוג פינוי בינוי לשני שליש מבין בעלי הדירות.

עד היום החוק דרש רוב של 80% מבעלי כל הדירות על מנת להוציא אל הפועל פרויקט מסוג פינוי בינוי אשר אלה יכלו לתבוע את המיעוט הסרבן – שמתנגד לעסקה.

היום הופחת הרוב משמעותית, לרוב של 66% בלבד מבעלי הדירות. התיקון החדש כולל סעיף לפיו, בעלי הדירות שביצעו עבירות בנייה ו/או מי שפלש למקרקעין לא יכללו במניין הדיירים הנדרש לצורך הרוב. המשמעות לכך היא עצומה – שיעור ההסכמה יגיע בנסיבות אלה גם לפחות מ-66% ויקל מאוד על הגשת תביעות נגד סרבנים והנעת פרויקטים מסוג פינוי בינוי.

חידוש נוסף, הוא שגם היזם יוכל להגיש תביעה נגד דייר סרבן דבר שלא התאפשר עד היום.

במסגרת התיקון נקבעו גם הסדרים במטרה להגן על זכויות בעלי הדירות בבניין לרבות טיפול בהחתמות של הסכמי פינוי בינוי שנעשו באופן לא ראוי ו/או פוגעני, הסדרים לביטול הסכמים במסגרת פרויקטים שאינם מתקדמים לפי לוח זמנים ראוי, הסדרים להפחתת גיל הקשישים הזכאיים לפתרונות ייחודיים, הסדרי מיסוי מיטביים לרבות בעניין בעלים המחזיקים ביותר מדירה אחת ועוד.

שינוי נוסף שאושר, מתייחס למספר הדירות במתחם המוגדר כמיועד לפינוי בינוי. בעוד שהמינימום הנדרש בתוכניות עד היום היה 24 דירות קיימות, הוחלט כי מספר הדירות הישנות לא יוגבל, ובתנאי שמספר הדירות החדשות במתחם יעמוד על 70 דירות לפחות.

חשוב לשים לב, שהתיקון מתייחס רק לפרויקטים מסוג של פינוי בינוי ולא לפרויקטים מסוג תמ"א 38 ואותם הסדרים ו/או הטבות לא יחולו בפרויקטים מסוג תמ"א 38. הורדת הרוב הדרוש לפינוי בינוי עשויה לקצר באופן משמעותי את מועדי סיום הפרויקטים.

חשוב שתדעו מהן הזכויות העומדות לכם בטרם אתם נכנסים לפרויקט מסוג פינוי בינוי, אלו הטבות מס אתם יכולים לקבל, מתי אתם כן יכולים להתנגד להסכם ומתי מדובר בהסכם פוגעני. מוזמנים להתקשר בעת הצורך.

אנו מבטיחים להמשיך ולעדכן בכל החידושים בעולם ההתחדשות העירונית.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: