ועדת חריגים מחיר למשתכן

ועדת חריגים מחיר למשתכן

ועדת חריגים מחיר למשתכן

מחיר למשתכן ידע כללי:

מחיר למשתכן הינו מיזם הנחות שיזם שר האוצר לשעבר משה כחלון. מטרתו של הפרויקט לספק דירות מוזלות שמקדם משרד הבינוי והשיכון. מטרתה של התוכנית מיועדת לסייע לחסרי דיור בארץ להגשים חלום ולרכוש דירה למגורים.

תהליך ההגרלה לדירה בתוכנית מחיר למשתכן

ההגרלה נערכת במחשב שאינו מחובר לרשת חיצונית, שהוא למעשה מגריל את המיקום של כל מספר בהגרלה, דהיינו כל אלו המחזיקים תעודת זכאות להשתתפות בתוכנית. לאחר ההגרלה משרד הבינוי והשיכון באמצעות אותו אתר, מודיע לזוכים על הזכייה ועל מיקום הזכייה.

יש לציין כי מרבית מן הפרויקטים ייבנו באזורי הפריפריה, וזאת משום שלמדינה אין כמעט קרקעות זמינות באזורי הביקוש.

מי זכאי למחיר למשתכן?

על פי תכנית מחיר למשתכן זכאים להשתתף בהגרלות רק חסרי דיור. הזכאים להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן, הינם זוגות בכל גיל, רווקים ורווקות מעל גיל 35, וזאת אם לא היו לו בשלוש השנים האחרונות דירה או זכויות בדירה מעל שליש, או זכויות בקרקע אשר מיועדת לבנייה, הורים יחידניים עם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21 המתגורר עמם, נכים יחידים בני 21 ומעלה ומשפרי דיור.

מהי ועדת חריגים?

ועדת חריגים של מחיר למשתכן זוהי ועדה שהוקמה על ידי משרד הבינוי והשיכון וגורמים מקצועיים, מכוח החלטת מועצת מקרקעי ישראל.

עם החתימה על הסכם המכר במחיר למשתכן, הזוכים עתידים לחתום על הצהרה לפיה הם מתחייבים שלא למכור את הדירה אותם הם רכשו. כאן קמה בעצם ועדת החריגים לדון באנשים המעוניינים למכור את הדירה אותה רכשו בטרם תקופת איסור המכירה של 5 שנים מקבלת טופס 4 או 7 שנים ממועד הזכייה בדירה, לפי המוקדם מבין שני המועדים.

איך פונים לוועדת חריגים במחיר למשתכן?

לפנייה לוועדת חריגים יש למלא טופס פנייה מקוון באתר משרד הבינוי והשיכון במילוי הפרטים הרלוונטיים לעניין.

בפנייתכם לוועדת החריגים או כאשר תזומנו להופיע בפני הוועדה, הניסיון מלמד כי אלה אשר הסתייעו בעורך דין,  זכו להתייחסות טובה ולתשובות חיוביות מהוועדה.

מה הקריטריונים לפניה לוועדת חריגים?

בסיס כלכלי – זוכים אשר נקלעו למשבר כלכלי קשה שלא מאפשר להם להמשיך בתהליך רכישת הדירה, רשאים להגיש בקשה מיוחדת לוועדת חריגים, שתדון בבקשתם ותפעל לפי שיקול דעתה.

בסיס רפואי – זוכים שנקלעו למצב רפואי חמור, יכולים לפנות אל וועדת החריגים בהצגת אסמכתאות ומסמכים רפואיים מתאימים בכדי שהוועדה תאשר להם למכור את הדירה בה הם זכו.

בסיס משפחתי – במקרה של גירושין או פרידה של ידועים בציבור, לוועדת החריגים יש את שיקול הדעת והסמכות לפעול למכירת הנכס וזאת בליווי אסמכתא מבית משפט או בית דין רבני.

פשיטת רגל – במקרה שכזה, קיים סיכוי שוועדת החריגים תאשר את המכירה של הנכס לידי צד שלישי.

פטירה של אחד מן הרוכשים – במקרה שאחד מהזוכים נפטר, קיים לוועדת החריגים את שיקול הדעת בקשר להעברת הדירה ליורשים, ולעיתים היא אף תאשר את מכירת הדירה מהיורשים לידי צד שלישי.

 

משרדנו מעניק ליווי וייעוץ משפטי צמוד בייצוג מול ועדת חריגים של משרד הבינוי והשיכון, תוך שהוא פועל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי אל מול צדדים שלישיים, כל זה ועוד עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: