רכישת דירה באזור יהודה ושומרון

רכישת דירה באזור יהודה ושומרון

הליך רכישת דירה באזור יהודה ושומרון שונה מהליך של רכישת דירה בגבולות מדינת ישראל. השוני נעוץ בעובדה שבעוד בשטחי מדינת ישראל חל חוקי המדינה, באזור יהודה ושומרון, החוק שחל הוא החוק הירדני המבוסס על החוק העותמאני, בתוספת של חוקי המנדט הבריטי ולצווים של הממשל הצבאי הישראלי.

למרות השוני בחקיקה בין יהודה ושומרון לבין שטחי מדינת ישראל, ישנם חוקים אשר חלים גם וגם. למשל, חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963. בעת ביצוע עסקת מקרקעין, חלה חובת דיווח העסקה למיסוי מקרקעין.

באזור יהודה ושומרון קיימת אפשרות לתשלום מס כפול, בעת רישום הזכויות על שמכם בטאבו יש לשלם אגרה בשיעור מסוים משווי הנכס, וזאת בנוסף לתשלום מס הרכישה ולכן יש צורך לאחר ביצוע העסקה לבצע קיזוזים וזאת בכדי למנוע כפל מס.

בדיקות שצריך לקיים טרם קניית הנכס

  1. בדיקה לגבי בעלי הנכס? על שם מי רשום למעשה הנכס אותו אתם מעוניינים לקנות. הנכסים ביהודה ושומרון נרשמים בחטיבה להתיישבות, במנהל האזרחי ובחברות המשכנות.
  • במקרה שהנכס רשום בחטיבה להתיישבות – יש לפנות אל גוף זה באמצעות ייפוי כח מאת בעלי הנכס לקבלת אישור מתאים, לזיהוי הבעלים.
  1. היכן רשום הנכס ומה החוק שחל על הנכס? עקב ניהול מקרקעין במספר גופים שונים, חלים עליהם חוקים שונים אחד מהשני.
  2. בדיקת האפשרות על לקיחת משכנתא – לא כל הבנקים מוכנים לתת משכנתא למימון דירה באזור יהודה ושומרון והמסמכים הדרושים להעברת זכויות הם שונים מאלה הפועלים בשטחי מדינת ישראל.
  3. התשלומים הכרוכים בכל אחת מן הבדיקות

בתום הליך הרכישה

נכס בתום הליך הרכישה יכול להירשם באחד מן הגופים הבאים: החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית, מנהל אזרחי ביהודה ושומרון, לשכות רישום מקרקעין בערים: אריאל, מעלה אדומים ועוד, מרשם ההרשאות קריית ארבע ובחברות המשכנות השונות.

לכל גוף פרוצדורה ובירוקרטיה שונה זו מזו לצורך השלמת הרישום על שם הרוכש.

סיכום:

יש לציין, כי דיני המקרקעין החלים באזור יהודה ושומרון אינם אחידים בינם לבין עצמם. בהחלט ייתכן כי מועצה מקומית אחת לא תתנהל כמו מועצה מקומית אחת באזור יהודה ושומרון, ולכן נראה כי הדינים הם בהחלט סבוכים ובעיתיים. לאור כך, נראה כי הם מצריכים בקיאות רבה כאשר מבקשים לבצע עסקה במקרקעין.

לסיכום, נראה כי חשוב ביותר כאשר רוצים לבצע עסקה במקרקעין באזור יהודה ושומרון, להיעזר בעורך דין הבקיא בתחומי יהודה ושומרון.

משרדנו בקיא בדינים החלים ביהודה ושומרון, ולכן אנו מזמינים אתכם ליהנות מן הידע שהמשרד רכש במהלך השנים בהליך של רכישת דירה באזור יהודה ושומרון. דבר זה יכול לסייע רבות לאדם מן הישוב הבא לקנות דירה בשטחים אלו, נוכח העובדה שהחוקים הם שונים מאלה החלים בשטחי המדינה, ונשמח לסייע ולעמוד לשירותכם.

 

 

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: