נציגות דיירים בהתחדשות עירונית

נציגות דיירים בהתחדשות עירונית

נציגות דיירים בפרויקט של התחדשות עירונית

מטרתה של הנציגות היא לסייע ולארגן את הדיירים במבנה אשר מיועד להתחדשות עירונית. כמו כן, מטרתה לשמש כנציגה של אותו מבנה מול בעלי המקצוע עמם הם נדרשים לעבוד ולתקשר, כמו: עו"ד, יזם, שמאי ועוד.

מהלך מינוי הנציגות הוא הכרחי וחשוב על מנת לקדם את הפרויקט כולו, לא ניתן להתנהל מול בעלי המקצוע השונים באופן פרטני, ולכן נציגות הדיירים חשובה בהתנהלותה מול גורמים אלה, לשם קידום האינטרס של כל בעלי הדירות.

תהליך אופן בחירת הנציגות

  1. ראשית כל, מומלץ כי נציגות הדיירים ומינויה תעשה בשלב מוקדם ככל הניתן, ואף בטרם שלבי התכנון הסופי והחתימות על הסכמים עם עורך הדין ועם היזם.
  2. לפני בחירת ומינוי הנציגות, מומלץ כי כל הדיירים בבניין המשותף יתכנסו לאסיפה וידונו באפשרויות העומדות בפניהם, בין אם בבחירת פרויקט ההתחדשות העירונית הרצוי, הגורם אשר יקדם את הפרויקט ועוד.
  3. באסיפה יובאו בפני כל הדיירים תפקידה של הנציגות, מהן ההחלטות המהותית שבהן הנציגות מחויבת לכנס את כל הדיירים ולשתף אותם. החלטה מהותית היא החלטה אשר משפיעה באופן ישיר על הליך התכנון, תמורת כספית, עלויות ועוד.
  4. מומלץ כי האסיפה תהיה מתועדת בפרוטוקול, אשר יכלול את הדיון ואת ההחלטות אשר סוכמו, פרוטוקול אשר יופץ לכלל הדיירים ולבעלי הנכסים שאינם מתגוררים בבניין.

מינוי הנציגות והסמכתה

  1. בסיום האסיפה, יציעו עצמם הדיירים אשר מעוניינים להתמנות כנציגים, ושאר הדיירים ימנו אותם לנציגיהם.
  2. לאחר בחירת הנציגות, יחתמו בעלי הנכסים על כתב הסמכת הנציגות, והנציגים יחתמו על התחייבות חברי נציגות הבניין המשותף. כתב ההסמכה ייכנס לתוקף רק לאחר החתמת 51% מבעלי הנכסים, ויהיה בתוקף עד לבחירות הבאות. נוסח כתב ההסמכה, כולל התחייבויות הנציגות, יצטרך להיות מוצג באסיפה.

מבנה הנציגות

נציגות הבניין תיבחר לכל בניין משותף ו/או כניסה בבניין. במתחם גדול בו מתבצע פרויקט פינוי בינוי, יאחדו כוחות נציגי הבניינים המשותפים לכדי נציגות אחת, והיא בפועל תייצג את כלל המתחם. מומלץ, כי הנציגות תכלול את מגוון הגילים והשפות בבניין, בכדי לאפשר נגישות לכלל הדיירים, וזאת בכדי להתחשב בצרכים של הדיירים השונים, ואף למנוע התנגדויות עתידיות.

תפקיד הנציגות

  1. גיבוש מערכת תוכנית עבודה מסודרת, אשר תכלול את המשימות, זמני ביצוע ומי מבצע.
  2. סיוע בארגון והסכמות בין הדיירים.
  3. עדכון לדיירים אודות מצב הפרויקט. יש צורך במתן סטטוס הפרויקט בכל שלב והתפתחות בו לכלל בעלי הדירות.
  4. תיעוד של אסיפות וישיבות של הדיירים.

משרד און איל ינקו מתמחה בתחום הנדל"ן והתחדשות עירונית על כל רבדיו. צוות המשרד הינו צוות מקצועי שיודע לייצג כל לקוח בהתאמה לפרויקטים מסוגים שונים בתחום ההתחדשות העירונית. משרדנו נותן מענה וליווי לכל צורך שתצטרכו מתחילתו של ההליך ועד סופו וזאת תוך שרות מקצועי, אמין ומסור עד להשגת המטרה.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: