חוק ההסדרים החדש 2023 – התחדשות עירונית

 

מבוא חוק ההסדרים

חוק ההסדרים מוגש לשולחן הכנסת כמדי שנה, החוק  הוא אוסף של שינויים אשר מוצעים בתחומים רחבים ורבים, שינויים שהממשלה רוצה לבצע הדורשים חקיקה מיוחדת, וזאת במקום להגיש הצעת חוק על כל נושא בנפרד, מאגדים את כלל ההצעות לחוק אחד.

הפחתת הרוב הנדרש בתמ"א 38/2 ל-66%

חוק ההסדרים החדש 2023 – התחדשות עירונית מגדיר הסכמה מופחתת של דיירים בפרויקט התחדשות עירונית בתמ"א 38/2, עד היום היה צורך בהסכמה של- 80% מהדיירים להתחלת הפרויקט, אך לאחר שחוק ההסדרים החדש תוקן, נדרשת הסכמה של- 66% מהדיירים כמו בפרויקט פינוי בינוי. ייתכן ותוכנית תמ"א 38 תסתיים בקרוב ולא תהיה עוד בעתיד, אך החוק החדש יהיה תקף גם לתוכניות החלופיות לתמ"א 38.

החוק החדש נותן יתרון משמעותי ליזמים בתחום ההתחדשות העירונית, בכך שהרוב הדרוש להוצאה לפועל של הפרויקט יורד ל-66% מן הדיירים, החוק החדש תקף גם בערים שאף החלו תוכניות התחדשות עירונית לתמ"א 38/2, זו בשורה מצוינת ליזמים, קיימים המון פרויקטים ש"תקועים" בשלב זה, אך התיקון החדש נותן ליזמים להתקדם בפרויקטים אלו בזכות הורדת כמות אחוז הדיירים.

זכויות הקשישים בפרויקט תמ"א 38 ובפרויקט פינוי בינוי

עד היום קשישים זכו להטבות בפרויקטים של פינוי בינוי, ואף במקרים רבים לא ייחשבו כסרבנים, יוצע להם חלופות שונות ומענה רחב, בפרויקט מסוג פינוי בינוי יכול קשיש לקבל את שווי דירת התמורה שלו בכסף או לרכוש דירה בשווי דירתו בפרויקט, הטבות אלו לא קיימות בתמ"א 38. בפרויקטים של תמ"א 38 קשישים אשר היו זכאים להטבות היו צריכים להיות מגיל 80, לאחר אישור החוק החדש הופחת הגיל ל- 75, וההטבות לקשישים בפרויקט פינוי בינוי יחלו גם על אלו המוגדרים כקשישים בתמ"א 38.

הטבות לחולים סיעודים

בנוסף, בחוק ההסדרים החדש 2023 – התחדשות עירונית ישנה התייחסות לחולים סיעודים בפרויקטים של תמ"א 38 ובפינוי בינוי, עד הצעת החוק חולים אלו לא היו תחת הגדרה בחוק ולכן לא היו זכאים להטבות בפרויקטים אלו, אולם מהיום חולים סיעודים יזכו להטבות זהות שיש לקשישים בפרויקטים של התחדשות עירונית.

מס רכישה בעסקאות בין יזמים

ישנן חברות שנמצאות בתהליכים מתקדמים עם בעלי דירות, שאף החתימו את הדיירים בפרויקטים מסוימים, אותן חברות לא מצליחות להוציא לפועל את הפרויקט מסיבות כלכליות כאלה ואחרות, כיום חלק מן החברות מכניסות שותף לתוך הפרויקט או לחלופין מוכרות את הפרויקט כולו, בהסדר החוק החדש כל עסקה שכזו תחשב כעסקת מקרקעין והיא תחויב במס רכישה. לכן, עסקאות בין יזמים ייחשבו כעסקאות מקרקעין לכל דבר ויחויבו בתשלום מס רכישה. על כן, חשוב והכרחי לבחור יזם שיוכל להוציא לפועל את הפרויקט בדרך הבטוחה והטובה ביותר, בין אם תמ"א 38 ובין אם פינוי בינוי

פרויקטים של התחדשות עירונית הם פרויקטים שלוקחים זמן רב ודורשים סבלנות ואורך רוח אך במידה והם אכן מתממשים באופן נכון ובטוח – הם צפויים לשפר באופן ניכר את איכות חייכם ובהכרח יגרמו לעליית ערך הנכס שלכם.

משרדנו בעל ידע וניסיון בתחום ההתחדשות העירונית, אנו נותנים מענה, ליווי וייצוג דיירים בפרויקטים, מהשלבים הראשונים של ההתקשרות ועד לבחירת היזם. בכל שאלה או ייעוץ, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: