הסכם שלום בית

חליפין לגירושין

השמחה, התשוקה והקרבה, מפנים את מקומם לצער וכאב.
החלום המתוק על חיי זוגיות מאושרים שימשכו לנצח מתנפץ לרסיסים והשברים המתנפצים מתפזרים לכל עבר, פוצעים ומכאיבים. במצב כזה, מתקבלת ההחלטה להיפרד. אולם, מעבר לקול השברים המנופצים, עמוק בלב, הרצון להיות יחד עדיין מפעם. אצל אחד מבני הזוג, או אצל שניהם יש רצון כמוס, לעשות עוד השתדלות אחרונה. לתת עוד סיכוי אחד קטן לזוגיות הקורסת.

במקרה כזה, מציע בית הדין, במקום למהר ולפרק את החבילה, לנסות לממש הסכם שלום בית, חליפין גירושין.
הרעיון העומד מאחורי ההסכם הוא כזה: בני הזוג מחליטים על תנאי הפרידה, מנסחים יחד הסכם שמסדיר את כל הפרטים הכרוכים הגירושין: הטכניים, הכספיים, הסדרי ראיה, הסדרי מזונות. כל הסעיפים מוסדרים מראש על הנייר, מתוך כבוד ורצון שלא להיקלע למריבות אין סופיות שקורעות את הלב ואת הכיס ללא תוחלת.
לאחר שההסכם קיים, בני הזוג בתחושה של בטחון, מפנים לעצמם זמן קצוב(שנקבע ע"י בית הדין) כדי לנסות ולשקם את מערכת היחסים. הניסיון לשיקום מערכת היחסים מבוצעת מתוך הנחת יסוד שאם הניסיון לא יצליח, התנאים להסכם הפרידה כבר כתובים וחתומים. עובדה זו מקלה על בני הזוג להפתח לאפשרות שיצליחו להגיע לשלום בית.

הניסיון להגיע לשלום בית, נעשה באמצעות ייעוץ והדרכה, שמטרתם לזהות את הקשיים שהביאו את בני הזוג למשבר. במהלך הייעוץ נבחנת מערכת היחסים ומתקיים ניסיון להבין לאן נעלמה האהבה. במקרה שהטיפול הצליח, בני הזוג יכולים להיתעלם מהסכם חליפין גירושין עד לסוף ימיהם ולא לממש אותו כלל. הם יוצאים לדרך חדשה ומלאת תקווה. במידה והייעוץ לא צלח ובני הזוג לא הגיעו לשלום בית, ההסכם מתממש והם מתגרשים באופן מכובד ומכבד.
חסרונו הגדול של הסכם שלום בית, עשוי לנבוע מהעובדה שפעמים רבות, אחד מבני הזוג מאוד מעוניין בשיקום מערכת היחסים ומוכן לעשות הכול כדי להחזיר את האהבה ובן הזוג שלו, אינו מעוניין בכך כלל. מצב זה יכול לגרום לבן הזוג המעוניין לוותר על דברים שחשובים לו בהסכם חליפין לגירושין, מתוך הנחה שוויתורים גדולים יגרמו לבן הזוג לתחושת קרבה ורצון לתקן את הקשר. במקרה כזה, בן הזוג יגיע לגירושין מתוך וויתורים גדולים על מה שחשוב לו באמת.
לפיכך, יש לשים לב, לפני החתימה על הסכם חליפין גירושין, שהוא אינו כולל פרטים המקפחים אחד מבני הזוג ולהתבונן היטב שהסכם נעשה מתוך שיקולים שכליים מעמיקים ולא מתוך רגשנות ורצון להמשיך את הקשר. כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בהליכי גירושין ודיני משפחה.

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: