כל מה שחשוב לדעת במעמד כתיבת הסכם הגירושין

פירוק משפחה, בין אם מדובר בזוג או זוג עם ילדים, אינו תהליך קל, ולרוב הוא כולל בתוכו המון אמוציות וגם כאב. יחד עם זאת, ניתן לחתום את הפרק המשותף גם בדרכי נועם באמצעות הסכם גירושין. מטרתו של ההסכם, היא לאפשר לבני הזוג לחתום את הפרק המשותף שלהם מתוך הסכמות משותפות ורצון להקל אחד על השניה. בעת שמגיעים להסכמה בתנאי הפרידה, קל יותר לחתום את הפרק הנוכחי ולצאת אל הפרק החדש בחיים ללא מעמסות רגשיות ורגשות שליליים כדוגמת נקמה. הסכם הגירושין יכול לכלול סעיפים רבים ושונים המשתנים בין זוג אחד למשנהו, אך ישנם מספר סעיפים משמעותיים מאוד שכדאי לכלול בכל מקרה בהסכם גירושין, והם:

טובת הילדים: המזונות

בלא מעט מקרים מי שמקבל את ההחלטה לגבי מזונות הילדים הם בתי המשפט. לפני שאתם נותנים לגורם חיצוני להחליט בשבילכם מה הכי טוב עבור הילדים המשותפים שלכם, נסו להגיע להסכמות לגבי דמי המזונות. מה יוצא לכם מזה? אתם מגיעים להחלטה משותפת המבוססת על אינטרס משותף והוא – טובת הילדים. במקרים אחרים בהם בתי המשפט הם אלו שקובעים, לרוב יוצא צד אחד מרווח יותר על פני האחר, כאשר מי שנמצא באמצע הם הילדים. אתם ורק אתם יודעים לאיזו רמת חיים הילדים הורגלו, מה הצרכים שלהם וכמה אתם באמת יכולים להשקיע בהם.

ההמלצה החמה ביותר היא לעבור על תדפיסי ההוצאות ולנסות להבין כמה עולה לגדל את הילדים בכל חודש. עליכם לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הספציפיים הנדרשים באופן ישיר לילדים, אך גם באופן מעט עקיף, כך שתיקחו בחשבון גם את הוצאות המחייה כדוגמת חשבונות החשמל, המים והשכירות. תתפלאו לגלות, אך גם הילדים מחושבים באותן ההוצאות, כאשר מחשבים את חלקם על פי החלוקה הבאה: חלקו של ילד אחד עומד על כ-30 אחוזים, שני ילדים כ-40 אחוזים ושלושה ילדים כ-50 אחוזים.

ומה לגבי ילדים מעל לגיל 18? חיילים זכאים לקבל כשליש מהסכום שהם קיבלו עד לגיל זה. כמו כן, בהסכם הגירושין נהוג לקבוע כי תשלומי המזונות ישלומו עד לגיל 18 או עד לגיוסו של הילד לצה"ל. למידע נוסף על גירושין בהסכמה.

עורך דין גירושיןהמשמורת על הילדים: איך מגיעים להחלטה?

מדובר כנראה על הסוגייה הרגישה ביותר שהיא גרעין המחלוקת בין בני הזוג המתגרשים. יחד עם זאת, בעת ששמים את טובת הילדים כמטרת העל, קל יותר להגיע להסכמות גם בכל הקשור למשמורת. ישנם ההורים המחליטים כי הילדים יגורו עם אחד מהם, וישנם כאלו המחליטים על פורמט של משמורת משותפת. חשוב לדעת כי למשמורת המשותפת ישנם תנאים שחשוב להבטיח, כדוגמת מקום מגורים קרוב למסגרות החינוכיות. לכאורה, מדובר על נתון שקל להבטיח אותו, אך בפועל לא אחת ישנו קושי של בני הזוג לגור אחד בקרבתו של האחר, לפחות בתקופה הסמוכה לאחר הפרידה.

בכל הקשור למשמורת, חשוב מאוד לציין גם "אירועים" מיוחדים יותר כגון החופשות, ואפילו החגים. חשוב מאוד שתציינו בהסכם את הסדרי הראייה לאורך החופשות הארוכות, כדוגמת חופשת הפסח והחופש הגדול, כמו גם שאלת החגים: איזה חג יחגגו הילדים עם איזה הורה?

מה עושים עם הרכוש המשותף שצברתם יחד?

עוד הרבה לפני שתחתמו על הסכם הגירושין ובעיקר על סעיפי הרכוש, חשוב מאוד שתערכו רשימה מפורטת של כל הרכוש שצברתם לאורך השנים. מדובר אולי על מלאכה לא כל כך פשוטה, בעיקר לא במצב הרגשי בו אתם נמצאים לקראת הפרידה, אך כן על צעד חשוב שיבטיח כי תוכלו לחלק את הרכוש בצורה האידאלית והשוויונית ביותר. שימו לב, כי אם לאחר חתימת ההסכם תיזכרו ברכוש משותף שלא נכלל בהסכם, יהיה מאוחר מדי ולא תוכלו להגיש תביעה.

 

ומה לגבי חינוך הילדים?

בכל הקשור לילדים, כל אחד מהצדדים רוצה להבטיח את הטוב ביותר עבורם תוך ניסיון להבטיח פגיעה מינימלית בילדים כתוצאה מההסדר החדש שעתיד להיות מונהג במשפחה. על כן, העניקו חלק נכבד מההסכם שלכם לכל סוגיית חינוך הילדים. שימו לב, כי שאלת החינוך לא רלוונטית רק למוסדות החינוך ולחשיבות הרבה שיש להעניק לכל הקשור למסגרת החינוכית, אלא שמדובר לא אחת גם על אורח חיים חדש בו אחד מבני הזוג מחליט לדבוק. הדוגמא הקלאסית היא כמובן חזרה בתשובה: האם אחד מבני הזוג שסיגל לעצמו אורח חיים חדש יכול לחנך גם את ילדיו על פי דרך זו? גם שאלה זו צריכה לקבל מענה בהסכם הגירושין שלכם.

 

ליצירת קשר מלאו פרטים

זמינות מיידית: 072-394-5434

מאמרים אחרונים

התחברו אלינו

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר 072-394-5434

מענה תוך זמן קצר

או השאר פרטים: