דוגמאות להישגי המשרד

הליכי התמחרות בעניין רכישת דירות מקרקעין בהנחיית עורכי דין עלולות להסתבך ולהביא לפתחנו סוגיות מעניינות.

במקרה שלנו, שמחנו לייצג בתביעה גרוש נגד אביה של אשתו לשעבר, שביטל את התחייבותו לרכוש את הדירה של בני הזוג לשעבר.

בני הזוג חתמו על הסכם גירושין שאושר על ידי בית הדין הרבני, ובמסגרתו הסכימו שדירתם תימכר והם יתחלקו בתמורה שתתקבל בחלקים שווים.

הצדדים ערכו הליך של “התמחרות” – מפגש בו רוכשים פוטנציאליים מציעים מחיר לקניית הדירה וההצעה הגבוהה זוכה.

בפרוטוקול ההתמחרות נקבע פיצוי מוסכם של 10% מסכום ההצעה אם הזוכה לא יעמוד בהתחייבותו לרכוש את הדירה.

בפועל, מי שהגיעו להתמחרות היו רק בני הזוג לשעבר והוריהם כאשר אבי בת הזוג (הנתבע) זכה עם ההצעה הגבוהה ביותר. אלא שמאוחר יותר, בטרם חתימתו על הסכם המכר הודיע על ביטול העסקה.

בשל כך, טענו שהוא חב בפיצוי מוסכם בהתאם למה שנקבע בפרוטוקול ההתמחרות. אולם, הביסוס היחיד להסכם לקבלת הפיצוי כאמור בא לידי ביטוי בפרוטוקול ההתמחרות בין הצדדים.

שמחנו לנצח ולעזור ללקוח שלנו להוכיח קיומו של הסכם מחייב זה ולקבל פיצויים מוסכמים.

לפסק הדין המלא: תא”מ 33420-03-15 חן סלאב נ’ פאיז לוי, ניתן ביום 12.6.2017 על ידי כב’ השופט מוטי פירר.

כל אחד מכיר מקרה שבנכס מתגלה רטיבות מהשכן והשכן מצידו מתרץ תירוצים ולא מוכן לתקן את מקור הרטיבות וזו ממשיכה ומתרחבת וגוררת נזקים.

ייצגנו תובע שסבל מרטיבות מאסיבית במספרה שלו שמקורה בחנות של הנתבע. מדובר היה בנתבע שלא שיתף פעולה לאורך תקופה והרטיבות הלכה וגדלה וגרמה לנזק רב.

באמצעות בקשות ופעולות שונות הצלחנו גם לקצר את ההליך המשפטי וגם לנצח. בפסק הדין נקבע כי על הנתבע לתקן את כל הנזקים ולשאת בכל העלויות.

לפסק הדין המלא: תיק מס’ 5/723/2019 דרורי נחמיה נ’ עזבון המנוח אורנשטיין יעקב ז”ל ואח’,  ניתן ביום 29.10.2019 על ידי כב’ המפקחת הבכירה אביטל שרייבו.  

אם גם אתם סובלים ממטרד של שכן שמפעיל בדירה שבבעלותו עסק של AIRBNB כדאי שתכירו את המקרה התקדימי הבא.

הלקוח שלנו סבל תקופה ארוכה משכן שהחליט להשכיר את דירתו לטווחים קצרים של מספר ימים בודדים לתיירים מזדמנים המגיעים מחו”ל ושוכרים ממנו את הדירה כמעין “בית מלון” לתקופות קצרות. 

לדירה היו מגיעים מידי יום בעלי מקצוע שונים, וביניהם איש ניקיון, איש שמחליף מצעים, איש תחזוקה וכדומה, כאשר התיירים ואנשי המקצוע היו עושים שימוש בדירה וכן בחלקים המשותפים בבניין.

אנו שמחים שהצלחנו לעצור את הנתבע מלבצע עבירת שימוש בלתי חוקי בדירתו, להפסיק את העסק שניהל מדירת המגורים שלו ולהשיב את השקט והשלווה לבניין מגורים וללקוח שלנו.

לפסק הדין המלא: ת”א 9684-09-19 ניסני ואח’ נ’ כתובים, ניתן ביום 24.12.2019 על ידי כב’ השופטת אפרת בוסני.

גם כשנדמה שאין לכם מול מי להתנהל בעסקאות מקרקעין ניתן להחיות ישויות סגורות ולאפשר לאותה ישות לבצע פעולות שונות כפי שקרה ללקוחות שלנו שהיו צריכים להירשם בטאבו כיורשים של נכס אך היו צריכים אישור של אגודה שיתופית שנמחקה.

באותו המקרה הנכס לא נרשם במשך עשרות שנים בטאבו ולצורך רישומו נדרשו היורשים לקבל חתימה של אגודה שיתופית שנמחקה ולא קיימת עוד. אנו הצלחנו תוך זמן קצר יחסית להחיות את האגודה ולקבל הסמכה מבית המשפט לחתום במקום האגודה שנמחקה על כל מסמכי הטאבו לצורך רישומו של הנכס.

לפסק הדין המלא: ה”פ 15700-12-14 נעמי קלוש ואח’ נ’ מ”י משרד התעשייה המסחר והתעסוקה האגף לאיגוד שיתופי – רשם האגודות השיתופיות, ניתן ביום 14.12.2014 על ידי כב’ השופט יעקב שפסר.

שמחנו שהלקוחה שלנו לא הפכה לעוד מקרה של שיפוץ שלא נגמר, ללא שיפוי, נטול סעדים ונטול יכולת להתקדם בשגרת החיים.

באותו עניין הלקוחה שלנו, נציגות הבית המשותף,  התקשרה עם קבלן עבודות שיפוץ לצורך חידוש הבניין.

לאחר שהלקוחה שילמה לקבלן את מלוא התשלום השני בגין השיפוץ, שעמד על סך של 30% מכל התמורה בגין העסקה הודיע הקבלן שאין לו מספיק כסף כדי לקנות צבע וחומרי בניה לצורך המשך השיפוץ בבניין, ולכן הוא נזקק לכסף כבר בשלב מוקדם זה, עוד בטרם ביצוע מחצית מהעבודה על ידו. 

בנוסף, הקבלן לא הנפיק לנציגות הבית משותף את מלוא החשבוניות בגין התשלומים שנמסרו לו, ביצע רק חלק קטן מעבודות השיפוץ וחלק גדול מהעבודות שכן בוצעו, בוצעו באופן רשלני תוך גרימת נזק כבד לבעלי הדירות.

מאוחר יותר התגלה שלפחות לשלושה דיירים בבניין התגלה שיש רטיבות בידרה, הנובעת ככל הנראה מחורים שנוצרו על ידי הקבלן, בכדי לתפוס את הפיגומים הנדרשים לצורך ביצוע השיפוץ בבניין, ולא טופלו כראוי על ידו לאחר הסרת הפיגומים.

לאור הליקויים הרבים בעבודתו של הקבלן, החליטה הנציגות להזמין בעל מקצוע אשר הינו בקיא בתחום השיפוצים שנתן חוות דעתו בנוגע לביצוע עבודות השיפוץ שבוצעו עד למועד ביקורו, הליקויים הקיימים בעבודות השיפוץ שבוצעו, וביצוע התיקונים הנדרשים על ידי הקבלן. אולם, הקבלן בשלו לא תיקן דבר.

בית המשפט קיבל את עמדתנו המשפטית למחוק את כתב הגנתו של הקבלן בשל התנהלותו בהליך בתביעה שהגשנו וליתן נגדו פסק דין בהיעדר הגנה. במסגרת פסק הדין קבע בית המשפט כי על הנתבע לשלם ללקוחה שלנו סך של יותר מ-100,000 ₪ כפיצוי על הנזקים והוצאות.

לפרטים נוספים: ת”א 1591-04-15 נציגות הבית המשותף ברח’ זמנהוף נתניה נ’ שמעון בוחבוט, ניתן ביום 31.10.21016 על ידי כב’ השופטת גלית אובי שרעבי.

כולם יודעים שלפנות שוכר מדירה זה תהליך קשה שלוקח זמן וגורר עלויות. אנחנו לא מפחדים מהקושי הזה.

ללקוחה שלנו הייתה שוכרת דירה שלא רצתה להתפנות והחזיקה בנכס תוך שהיא גורמת לו נזקים כבדים.

אנו הצלחנו לאחר הגשת מכתבי התראה ותביעת פינוי להוציא את השוכרת המפרה מהדירה בשיתוף פעולה ובהמלצת בית המשפט.

לפסק הדין המלא: בתא”ח 32714-08-15 אפריים סלור נ’ ניסים חורש ואח’, ניתן ביום 10.11.2015 על ידי כב’ השופטת חנה קיציס.

ניצחון! במסגרת הליך משפטי הצלחנו לאפשר ללקוחה שלנו לקבל לידיה מכוח היותה יורשת של מנוחה, דוחות ותדפיסים מחשבון הבנק המשותף שהתנהל על שם המנוחה והנתבעת.

באותו עניין הצלחנו להראות, כי הנתבעת ביצעה פעולות כספיות חריגות בחשבון הבנק של המנוחה ובכך מנעה מהלקוחה שלנו להנות גם מכספי הירושה.

לכן, למרות ההתנגדות הנחרצת מצד הבנק ומצד הנתבעת בית המשפט קיבל את עמדתנו והתיר חשיפת דוחות ותדפיסי חשבון בנק ללקוחה שלנו למועדים אשר קדמו למועד פטירת המנוחה ובכך, מנענו מהלקוחה שלנו להפסיד סכום כסף רב. כשהניצחון הוא גם צודק זה אפילו עוד יותר מתוק.

לפסק הדין המלא: תמ”ש 62253-05-19 פלונית נ’ פלונית, ניתן ביום 3.10.2019 על ידי כב’ השופטת ענת הלר-כריש.

אמרו לנו שלא נצליח להפחית ללקוח שלנו תשלומי ועד ולבטל להם חובות עבר, אז אמרו!  

במשך שנים ועד הבית גבה מחיר קבוע ואחיד לכל דיירי הבניין בבית משותף של הלקוח שלנו למרות שגודל הדירות בבניין שונה.

אנו הצלחנו להוכיח שדרישת התשלום הקבועה שנדרשה מכל הדייר על ידי הועד אינה תואמת את התקנון המוסכם שקובע, כי יש לגבות מכל דירה סכום בהתאם לגודלה באופן יחסי.

אנו שמחים שהצלחנו לעזור ללקוח שלנו, לבטל לו חוב עבר וכן להפחית לו את תשלומי הועד.

לפרטים נוספים מס’ תיק 5/988/2017 נציגות הבית ה משותף מרח’ ז’בוטינסקי 28, רמת גן נ’ פלטון אינטרנשונל בע”מ ואח’ ניתן ביום 10.4.2018 על ידי כב’ המפקחת הבכירה יעל ענתבי שרון.

סגירת תפריט

ליצירת קשר מלאו פרטים

 או התקשרו 03-6888829 | 054-5968866

ליצירת קשר מלאו פרטים:

*שדה חובה

צור קשר

ליצירת קשר התקשר
03-6888829 | 054-5968866

או השאר פרטים: